سه شنبه18 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 7, 2024
1402/09/09
کدخبر :97987
5
چاپ :

از تاکید بر رفع موانع تولید مرکز تکثیر آبزیان تا لزوم تامین سوخت گلخانه‌ها در عنبرآباد

فرماندار عنبرآباد بر لزوم بررسی مشکلات مرکز تکثیر ماهیان گرمابی و تخصیص سوخت گلخانه‌ها تاکید کرد.

یزدان  افشاری پور  در جلسه شورای کشاورزی عنبرآباد با اشاره به ظرفیت‌های شیلات در این شهرستان اظهار کرد: انتظار است با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود مدیریت شیلات جنوب کرمان و مدیریت جهاد کشاورزی در جهت ساماندهی مزارع پرورش ماهی و افزایش تولیدات آبزیان این شهرستان برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی اشتغال و تحول اقتصادی را در بخش پرورش و ایجاد مزارع ماهیان گرمابی مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به زمینه ایجاد اشتغال و تحول اقتصادی، مزارع پرورش ماهیان گرمابی ظرفیت بالایی در شهرستان محسوب می‌شود و به همین منظور در سال‌جاری اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای حوزه شیلات شهرستان در نظر گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد نیز گفت: ۴۰ هکتار مزارع پرورش ماهی در شهرستان وجود دارد که ۱۲ هکتار آن فعال است و مابقی به دلیل کمبود آب و همچنین مشکلات مالی غیرفعال است.

ابوالحسن پیرنیا افزود: ترویج و آموزش تولید ماهیان گرمابی، تامین آب مزارع پرورش ماهی، برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط، اعطای تسهیلات به بهره‌برداران و ... را از جمله راهکارهای توسعه آبزی پروری در شهرستان دانست . 

وی نسبت به تامین سوخت موردنیاز گلخانه‌ها هشدار داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و مشکلات سوخت گلخانه‌هایی که در مسیر  خط سبز قرار دارند و گاز کشی نکرده‌اند و گلخانه دارانی که پروانه موقت دارند، در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.