دوشنبه17 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1403/01/21
کدخبر :104655
0
چاپ :

آمار تلفات حوادث رانندگی کرمان نگران‌کننده است/ وقوع شدیدترین تصادفات در استان

دادستان کرمان با اشاره به اینکه افزایش مصدومان و آمار تلفات تصادفات استان نگران کننده است، بر ضرورت رصد علل تصادفات استان توسط پلیس راهور و مدیران سایر دستگاه‌های مرتبط تأکید کرد.

مهدی بخشی از ضرورت رصد علل تصادفات استان خبر داد و بیان کرد: متأسفانه استان کرمان رتبه اول شدیدترین تصادفات در ایام تعطیلات نوروز ١۴٠٣ را به خود اختصاص داده و دستگاه‌های ذی‌ربط باید موضوع حوادث جاده‌ای را جدی بگیرند و از تمام ظرفیت خود برای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای و شدت این حوادث استفاده نمایند. 

به گزرش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با تاکید بر صیانت از حقوق عامه و جلوگیری از ترک فعل مدیران افزود: باید دید چرا قوانین اجرا نشده، موانع چیست و ظرفیت دستگاه‌های مختلف برای رفع این این مشکل چه مواردی‌ هستند؟

بخشی عنوان کرد: بر اساس بررسی تصادفات روزهای اخیر، شدیدترین تصادفات در تقاطع و محورهای مواصلاتی استان به وقوع پیوسته و لازم است علل و ابعاد آن توسط پلیس راهور و کارشناسان بیمه مشخص و هماهنگی لازم در راستای اقداماتی از جمله اعمال نظارت دقیق بر رانندگان با حضور مستمر گشت‌های پلیس، آشکار سازی و نصب بنرهای هشدار در نقاط مذکور توسط دستگاه‌های مرتبط انجام شود.  

دادستان کرمان با تأکید بر فرهنگسازی در خصوص رانندگی ایمن تصریح کرد: استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی در راستای انتشار مطالب مرتبط با کاهش تصادفات و ارتقاء اطلاع رسانی در زمینه قوانین، انجام اقدامات فرهنگی توسط نهادهای فرهنگی، شهرداری، حضور مستمر نیروهای امدادرسان و اورژانس جاده‌ای و خروج خودروهای فرسوده از چرخه استفاده به ویژه حضور موثر پلیس در میدان می‌توانند نقش مهمی در کاهش تخلفات و حوادث داشته باشند.

وی گفت: دادستانی به عنوان مدعی العموم و برای پیگیری حقوق عمومی و ترک فعل مدیران، خواستار شناسایی هم عوامل مؤثر بر تصادفات و سوانح جاده‌ای درون شهری و برون شهری بوده و لازم است دستگاه‌های متولی طبق برنامه‌ریزی صحیح و زمان‌بندی دقیق در جهت رفع نقاط حادثه‌خیز و سایر موانع منجر به حادثه اقدام نمایند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.