سه شنبه18 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 7, 2024
1402/09/12
کدخبر :98216
5
چاپ :

آغاز صادرات فلفل گلخانه‌های جنوب کرمان به کشورهای اروپایی و آسیایی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از آغاز صادرات محصول فلفل از ۳۰۶ هکتار گلخانه‌های منطقه خبر داد که پیش بینی می‌شود بیش از ۳۰ هزار تن محصول برداشت و به بازارهای خارجی صادر شود.

پیمان نامور  در حاشیه بازدید از گلخانه‌های تولید فلفل که به منظور صادرات، برداشت آنها طی روزهای آینده آغاز خواهد شد، گفت: جنوب کرمان با بیش از ۲۸۰۰ هکتار گلخانه انواع محصولات جالیزی شامل خیار، فلفل، بادمجان، گوجه فرنگی و توت فرنگی مقام اول تولید محصولات گلخانه‌ای در کل کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی سطح زیرکشت فلفل گلخانه‌ای را ۳۰۶ هکتار عنوان کرد و افزود: حدود ۳۰۶ هکتار به کشت انواع فلفل (دلمه‌ای و شمشیری) اختصاص دارد که با تولید بیش از ۳۰ هزار تن در سال، مقام اول سطح و تولید فلفل گلخانه‌ای در بین استان‌های کشور را داریم.

نامور از آغاز برداشت فلفل گلخانه ای از نیمه دوم آذرماه خبرداد که تا اواخر اردیبهشت ماه و قبل از شروع گرما ادامه دارد.

وی متوسط برداشت هر هکتار گلخانه فلفل را قابل توجه دانست و افزود: در طول فصل دوره برداشت به طور متوسط از هر هکتار گلخانه فلفل، میزان ۱۰۰ تن فلفل دلمه رنگی و میزان  ۹۰ تن فلفل شمشیری یا کاپی برداشت و عمدتاً به کشور روسیه صادر می‌شود و با توجه به شرایط منحصر به فرد منطقه جنوب کرمان در فصل تولید فلفل و نور کافی، محصول تولید شده با کیفیت و بازار پسندی زیادی در بین مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از صادرات بیش از ۹۵ درصد فلفل گلخانه‌ای خبر داد که به مقصد کشورهای روسیه، ارمنستان، گرجستان، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایر کشورها صادر می‌شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.