دوشنبه17 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1402/10/27
کدخبر :100133
4
چاپ :

آغاز برداشت گل کلم از سطح ۳۰ هکتار مزارع شهرستان عنبرآباد

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد گفت: برداشت گل کلم از سطح ۳۰ هکتار مزارع شهرستان عنبرآباد آغاز شده که علاوه بر تامین بازار داخلی به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

ابوالحسن  پیرنیا موفقیت در طرح اصلاح الگوی کشت را مستلزم همکاری کشاورزان منطقه دانست و افزود: در راستای اصلاح الگوی کشت برای صرفه جویی در مصرف آب، بیش از ۳۰ هکتار گل کلم، کلم برگ، کاهو و کلم بروکلی برای اولین بار در این سطح در شهرستان عنبرآباد کشت شده است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی میزان کشت گل کلم را مثبت ارزیابی کرد که مورد استقبال قرار گرفته و بیان کرد: برداشت گل کلم از نیمه دوم دی ماه در این شهرستان آغاز شده و تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی متوسط عملکرد این محصول در واحد سطح را ۵۰ تا ۶۰ تن اعلام کرد که پیش بینی می‌شود بیش از ۱۷۰۰ تن محصول تولید و روانه بازار شود. 

 پیرنیا ارزآوری محصول گلم کلم را نیز در سبد صادراتی محصولات کشاورزی تأثیر گذار دانست و اظهار کرد: محصول برداشت شده با توجه به کیفیت بالا علاوه بر ارسال به بازارهای داخلی به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود. 

وی بر لزوم کشت محصولات متناسب با تغییر اقلیم تاکید کرد که در دستور کار قرار دارد و گفت: با توجه به تغییر اقلیم و خشکسالی‌های اخیر، کشت محصولات با نیاز آبی کم در شهرستان عنبرآباد توصیه می‌شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.