
به گزارش پایگاه خبری دل عالم به نقل از روابط عمومی ثبت اسناد و املاک استان کرمان، سیدمهدی هاشمی در نشست مشترک با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان، ضمن تسلیت و تبریک شهادت امام خامنهای و شهدای جنگ رمضان و آرزوی توفیق برای رزمندگان مجاهد اظهار داشت: حدنگاری تمامی پهنههای سرزمینی، یکی از سیاستهای کلی نظام و مورد تاکید جدی رهبر شهید انقلاب بود و از اینرو کارویژه سازمان ثبت اسناد و املاک محسوب میشود.
وی افزود: قانون جامع حدنگار کشور که از سال ۱۳۹۴ لازمالاجرا شده است مقرر کرده است که هیچ نقطهای از کشور فاقد سند مالکیت نباشد و مواد ۳ و ۹ این قانون تکالیف ویژهای برای دستگاههای اجرایی جهت اخذ اسناد مالکیت املاک تحت تولیت، مقرر نموده است.
عضو شورای قضایی استان با ابراز گلایه از عدم اهتمام جدی برخی دستگاههای اجرایی گفت: در حوزه اراضی ملی تقریبا تحقق ۱۰۰ درصدی را شاهد هستیم و در میان دستگاههای اجرایی نیز دستگاههایی مثل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی استقبال خوبی از خود نشان دادهاند.
وی اضافه کرد: البته برخی دستگاهها تمایل چندانی به اجرای این تکلیف قانونی نشان ندادهاند که در صورت استمرار این رویه، ترک فعل این دستگاهها به دستگاه قضایی اعلام میشود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ابراز کرد: در استان کرمان بالغ بر ۲۴۱ هزار هکتار از اراضی و املاک دستگاهها، جانمایی شده است که از این میزان تاکنون برای ۷۴ هزار هکتار معادل ۳۰ درصد، سند مالکیت صادر شده است.
هاشمی ادامه داد: در مجموع ۲۳ هزار و ۳۰۹ قطعه از املاک دستگاههای اجرایی استان کرمان سنددار شده است که ۱۱۰۸ قطعه آن به مساحت ۱۱۴۰۴ طی سال گذشته صادر شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در خاتمه از تمهید تسهیلاتی برای تسریع و کاهش بار مالی حدنگاری املاک دستگاههای اجرایی از جمله انعقاد قراردادهای نقشهبرداری، تطبیق و مستندسازی املاک خبر داد.
وی افزود: قانون جامع حدنگار کشور که از سال ۱۳۹۴ لازمالاجرا شده است مقرر کرده است که هیچ نقطهای از کشور فاقد سند مالکیت نباشد و مواد ۳ و ۹ این قانون تکالیف ویژهای برای دستگاههای اجرایی جهت اخذ اسناد مالکیت املاک تحت تولیت، مقرر نموده است.
عضو شورای قضایی استان با ابراز گلایه از عدم اهتمام جدی برخی دستگاههای اجرایی گفت: در حوزه اراضی ملی تقریبا تحقق ۱۰۰ درصدی را شاهد هستیم و در میان دستگاههای اجرایی نیز دستگاههایی مثل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی استقبال خوبی از خود نشان دادهاند.
وی اضافه کرد: البته برخی دستگاهها تمایل چندانی به اجرای این تکلیف قانونی نشان ندادهاند که در صورت استمرار این رویه، ترک فعل این دستگاهها به دستگاه قضایی اعلام میشود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ابراز کرد: در استان کرمان بالغ بر ۲۴۱ هزار هکتار از اراضی و املاک دستگاهها، جانمایی شده است که از این میزان تاکنون برای ۷۴ هزار هکتار معادل ۳۰ درصد، سند مالکیت صادر شده است.
هاشمی ادامه داد: در مجموع ۲۳ هزار و ۳۰۹ قطعه از املاک دستگاههای اجرایی استان کرمان سنددار شده است که ۱۱۰۸ قطعه آن به مساحت ۱۱۴۰۴ طی سال گذشته صادر شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در خاتمه از تمهید تسهیلاتی برای تسریع و کاهش بار مالی حدنگاری املاک دستگاههای اجرایی از جمله انعقاد قراردادهای نقشهبرداری، تطبیق و مستندسازی املاک خبر داد.





