يكشنبه18 شهريور 1403     Sunday, September 8, 2024
1403/04/23
کدخبر :115010
2
چاپ :

دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در لیست دانشگاه‌های پراستناد برتر دنیا

بر اساس گزارش مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در بازه زمانی ۲۰۱۴-۲۰۲۴ در لیست دانشگاه‌های پراستناد برتر دنیا قرار گرفت.

دکتر سید احمد فاضل‌زاده، رئیس موسسه (ISC) در تشریح این خبر اظهارکرد: کشورهای ایالات متحده آمریکا و چین به ترتیب با تعداد ۱۲۰۰ و ۷۴۲ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی، بیشترین سهم را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده‌اند و کشور جمهوری اسلامی ایران با ۱۳۴ دانشگاه و مؤسسه آموزشی جایگاه ۱۴ را داراست. 

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: ۳۵ کشور اسلامی دارای دانشگاه و مؤسسه پژوهشی پراستناد هستند که ایران بعد از ترکیه دارای بالاترین سهم در بین کشورهای اسلامی است. ترکیه با ۱۴۹ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی یک درصد برتر، در جایگاه ۱۲ و ایران در جایگاه ۱۴ دنیا قرار دارد. بعد از ایران و در بین کشورهای اسلامی، مصر با ۴۸ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی در جایگاه ۲۵ دنیا و پاکستان با ۴۶ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی در جایگاه ۲۷ دنیا قرار دارند. عربستان سعودی با ۴۵ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی در جایگاه ۲۸ دنیا قرار دارد.

۶۵ دانشگاه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بین دانشگاه‌های پراستناد برتر دنیا قرار گرفتند که دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان یکی از این ۶۵ دانشگاه است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.