
به گزارش دل عالم به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان محمد رضا فرحبخش در این نشست با اشاره به شرایط متفاوت آموزش در دهههای گذشته و امروز افزود: اگرچه زیرساختها و محتوا اهمیت دارند، اما حتی در سادهترین فضاها، یک معلم توانمند میتواند اثرگذاری بیشتری بر ذهن و شخصیت دانشآموزان داشته باشد.
وی دوران کرونا را نقطه عطفی در درک اهمیت حضور معلم دانست و گفت: خانوادهها در آن دوره دریافتند که حتی آموزش ضعیف حضوری، ارزشمندتر از آموزش غیرحضوری است. این تجربه نشان داد که حضور فیزیکی معلم در کلاس، جایگزینناپذیر است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین با انتقاد از برخی روندهای جذب نیرو در گذشته خاطرنشان کرد: در مواردی شاهد ورود افرادی به عرصه معلمی بودهایم که صلاحیت لازم را نداشتند. این موضوع ضرورت برگزاری دورههای تخصصی و توانمندسازی معلمان را دوچندان میکند.
رضایی با ذکر نمونهای از یک معلم جوان فارغالتحصیل دانشگاه فرهنگیان در سیرجان گفت: آگاهی این معلم درباره اختلالات یادگیری نشان داد که دانش و توانمندی معلم میتواند مسیر تحصیلی دانشآموزان را متحول کند. اگر بخش قابل توجهی از معلمان چنین دانشی داشته باشند، کیفیت آموزش بهطور چشمگیری ارتقا خواهد یافت.
محمد رضا فرحبخش در پایان خطاب به کارشناسان منابع انسانی و ضمن خدمت تأکید کرد: اصل معلمی، آگاهی و توانمندسازی است. برگزاری دورههای حضوری و تخصصی برای ارتقای دانش معلمان، نهتنها متقاضی دارد بلکه میتواند آینده آموزش و پرورش را تضمین کند.





