
به گزارش پایگاه خبری دل عالم به نقل از اداره ارتباطات و اطلاعرسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان با حضور محمدعلی طالبی استاندار کرمان، علی حاجیزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، همتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا اردکانی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد، فرماندار زرند و جمعی از مسئولین استان و شهرستان مراسم آغاز احداث قطعه ۱ باند دوم زرند-سیریز-بافق برگزار شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در این مراسم بیان داشت: طول کل این طرح از زرند تا بافق حدود ۱۵۵ کیلومتر است که از این میزان، حدود ۱۱۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان کرمان قرار دارد و اجرای آن از سال ۱۳۸۵ آغاز شده است.
وی با اشاره به پیشرفتهای حاصل شده، افزود: احداث حدود ۳۰ کیلومتر از این مسیر در قالب راه اصلی، طی سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ به اتمام رسیده و همچنین، طی سالهای ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۴، حدود ۱۵ کیلومتر از این محور به عنوان باند دوم اجرا شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: احداث راه اصلی از کیلومتر ۱۱۰ تا انتهای طرح در سنوات گذشته توسط این اداره کل اجرا گردیده، هرچند این بخش هماکنون در تقسیمات کشوری در حوزه راههای استان یزد واقع شده است.
حاجیزاده در تشریح جزئیات قطعه اول باند دوم این طرح یادآور شد: قطعه اول باند دوم این طرح به طول ۱۸ کیلومتر، از سه راهی بهشت زهرا تا سه راهی معدن جلال آباد، با مبلغ قرارداد ۴۸۳ میلیارد تومان توسط شرکت راهسازی محور گستر شرق در دست اجرا است.
حاجیزاده ادامه داد: مطابق با تفاهمنامه منعقد شده، بخشی از اعتبار این قطعه توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تامین خواهد شد و برای تکمیل این قطعه به تنهایی، حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کامل باند دوم این طرح را حدود ۶ هزار میلیارد تومان (۶ همت) اعلام کرد و گفت: مبلغ هزینه شده تاکنون در کل طرح ۱۷۳۵ میلیارد تومان بوده و مطالبات پیمانکاران این پروژه حدود ۲۰ میلیارد تومان است.
استاندار کرمان ضمن تشکر از مجموعه راه و شهرسازی استان کرمان از مهندس حاجیزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان که در شرایط جنگی به پروژههای راه و شهرسازی شتاب افزون دادهاند قدردانی ویژه کرد و بر اهمیت تعامل سازنده بین دستگاههای اجرایی و نمایندگان مجلس، بهویژه در بحث زیرساختهای جادهای مانند دوبانده کردن جادهها، ایجاد بزرگراه و آزادراه تأکید کرد.
عملیات احداث باند دوم محور زرند - سیریز - بافق با صدور دستور آغاز استاندار کرمان، رسماً کلید خورد و این پروژه با هدف ارتقای ایمنی و تسهیل تردد، گامی مهم در توسعه زیرساختهای حملونقل استان کرمان محسوب میشود و انتظار میرود به رونق اقتصادی منطقه کمک کند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در این مراسم بیان داشت: طول کل این طرح از زرند تا بافق حدود ۱۵۵ کیلومتر است که از این میزان، حدود ۱۱۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان کرمان قرار دارد و اجرای آن از سال ۱۳۸۵ آغاز شده است.
وی با اشاره به پیشرفتهای حاصل شده، افزود: احداث حدود ۳۰ کیلومتر از این مسیر در قالب راه اصلی، طی سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ به اتمام رسیده و همچنین، طی سالهای ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۴، حدود ۱۵ کیلومتر از این محور به عنوان باند دوم اجرا شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: احداث راه اصلی از کیلومتر ۱۱۰ تا انتهای طرح در سنوات گذشته توسط این اداره کل اجرا گردیده، هرچند این بخش هماکنون در تقسیمات کشوری در حوزه راههای استان یزد واقع شده است.
حاجیزاده در تشریح جزئیات قطعه اول باند دوم این طرح یادآور شد: قطعه اول باند دوم این طرح به طول ۱۸ کیلومتر، از سه راهی بهشت زهرا تا سه راهی معدن جلال آباد، با مبلغ قرارداد ۴۸۳ میلیارد تومان توسط شرکت راهسازی محور گستر شرق در دست اجرا است.
حاجیزاده ادامه داد: مطابق با تفاهمنامه منعقد شده، بخشی از اعتبار این قطعه توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تامین خواهد شد و برای تکمیل این قطعه به تنهایی، حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کامل باند دوم این طرح را حدود ۶ هزار میلیارد تومان (۶ همت) اعلام کرد و گفت: مبلغ هزینه شده تاکنون در کل طرح ۱۷۳۵ میلیارد تومان بوده و مطالبات پیمانکاران این پروژه حدود ۲۰ میلیارد تومان است.
استاندار کرمان ضمن تشکر از مجموعه راه و شهرسازی استان کرمان از مهندس حاجیزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان که در شرایط جنگی به پروژههای راه و شهرسازی شتاب افزون دادهاند قدردانی ویژه کرد و بر اهمیت تعامل سازنده بین دستگاههای اجرایی و نمایندگان مجلس، بهویژه در بحث زیرساختهای جادهای مانند دوبانده کردن جادهها، ایجاد بزرگراه و آزادراه تأکید کرد.
عملیات احداث باند دوم محور زرند - سیریز - بافق با صدور دستور آغاز استاندار کرمان، رسماً کلید خورد و این پروژه با هدف ارتقای ایمنی و تسهیل تردد، گامی مهم در توسعه زیرساختهای حملونقل استان کرمان محسوب میشود و انتظار میرود به رونق اقتصادی منطقه کمک کند.





