جمعه30 شهريور 1403     Friday, September 20, 2024
1400/05/12
کدخبر :52781
36
چاپ :

کارخانه بازیافت کرمان ۵ ماه پس از افتتاح هنوز تعطیل است

پنج ماه از افتتاح کارخانه بازیافت زباله شهرداری کرمان می‌گذرد اما همچنان زباله‌های تر و خشک این شهر به عنوان طلای کثیف که می‌تواند درآمدزا و البته تهدیدی هم برای محیط زیست باشد دفن می‌شوند زیرا کارخان

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا,مسئولان مدیریت شهری کرمان البته می‌گویند مزایده بهره‌برداری از کارخانه اخیرا برگزار و پیمانکار نیز مشخص شده است؛ هرچند با وجود آغاز فعالیت پیمانکار در این کارخانه با شرایط کنونی نیز تنها ظرفیت بازیافت نیمی از زباله های تولیدی در شهر کرمان در آن وجود دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که بتازگی مزایده مربوط به این کارخانه برگزار و پیمانکار نیز مشخص شده و اینک درحال تحویل اسناد مالی است تا کار را شروع کند.

علیرضا ریاضی در عین حال تصریح کرد که ظرفیت فعالیت این کارخانه که از اواخر اسفند سال گذشته آماده بهره برداری اما همچنان غیرفعال است در طور روز بیشتر از تفکیک و مدیریت فرآیند بازیافت زباله برای ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن نیست.

وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه میزان جمع آوری زباله در شهر کرمان روزانه حدود ۴۰۰ تن است به یک کارخانه بازیافت دیگر با همین ظرفیت نیاز داریم.

ریاضی با بیان اینکه افتتاح یک کارخانه با همین کیفیت و ظرفیت اینک دستکم افزون بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد، پیشنهاد کرد که مدیریت شهری در دوره جدید موضوع بازیافت را در اولویت مهم خود قرار دهد.

این مسئول مدیریت شهری کرمان با بیان اینکه زباله های جمع آوری شده اینک همچون سال های گذشته بناچار به صورت خشک و تر دفن می شوند برآورد کرد که پس از بازیافت زباله در این کارخانه در مجموع ماهانه حدود ۵۰۰ میلیون تومان از این راه کسب درآمد و مدیریت شهری نیز از بخشی از آن درآمد (غیر از سهم بخش خصوصی) منتفع شود.

ریاضی به روند کار کارخانه بازیافت اشاره کرد و تاکید کرد: از مجموع زباله ای که وارد کارخانه می شود ۳۰ درصد زباله خشک و ۷۰ درصد آن تر است، در آمد آن مشخص است و به طور کلی از این میزان ۷۰ درصد آن قابل بازیافت است.

این مسئول با بیان اینکه کار بازیافت ارزشمند است تصریح کرد: ما وزن زباله ها را به صورت مخلوط داریم و نه میزان تفکیک آن را حال بالاخره به عدد تقریبی در زمینه درآمد رسیدیم اما می خواهیم بسته تشویقی قرار دهیم تا برای پیمانکار بصرفد.

برچسب ها : شهرداری کرمان

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.