دوشنبه1 تير 1405     Monday, June 22, 2026
1405/03/19
کدخبر :185514
5
چاپ :

لزوم توجه بیشتر به کیفیت و استفاده از نمادهای هویتی کرمان در آثار هنر شهری

در کمیتۀ زیباسازی شهرداری کرمان، بر لزوم توجه بیشتر به کیفیت آثار هنر شهری و استفاده از نمادهای هویتی کرمان در اِلمان‌ها و زیباسازی منظر شهری، تأکید شد.

به گزارش پایگاه خبری دل عالم به نقل از کرنا، محمدرضا کمساری، عضو شورای اسلامی شهر کرمان و نمایندۀ شورا در کمیتۀ زیباسازی شهرداری، ، در جلسۀ این کمیته که با حضور محمدصادق تقوی، نمایند دیگر شورا در این کمیته، معاون محیط‌زیست و خدمات‌شهری شهردار، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری و معاون سیما و منظر این سازمان و مسئولان زیباسازی مناطق پنج‌گانۀ شهری برگزار شد، گفت: با گفتمان‌سازی و یک‌سری حذف و اضافه می‌توانیم شاهد تغییرات مثبت قابل‌توجهی در زمینۀ سیما و منظر شهر باشیم.

محمدصادق تقوی، رییس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره‌وری شورا، نیز با تأکید بر اهمیت پرداختن به موضوع برندینگ در زمینه زیباسازی، خاطرنشان کرد: با استفاده از نمادهای هویتی شهر کرمان می‌توان برندسازی کرد و آن را در وجوه مختلف شهری به کار گرفت.

معاون محیط‌زیست و خدمات‌شهری شهردار کرمان، نیز با بیان اینکه با تلاش شهردار و حمایت شورای شهر، کرمان در مسیر توسعه قرار گرفته، افزود: حذف زوائد بصری و پیرایش شهری در زمان معاونت پیشین سیما و منظر سازمان انجام شد و بستر لازم فراهم شده است.هادی ربانی، خاطرنشان کرد: اِلمان‌های شهری موضوع حساس و مهمی است؛ باید اِلمان‌هایی نصب شود که نشان‌دهندۀ هویت و زیست‌بوم کرمان هم باشد.وی ادامه داد: هر منطقه شهری کافی است یک اِلمان فاخر داشته باشد که شهروندان و گردشگران را به تأمل وادارد.معاون محیط‌زیست و خدمات‌شهری شهردار کرمان، اظهار داشت: در ورودی‌های شهر بهتر است از نمادهای هویتی و تاریخی شهر و استان کرمان استفاده شود و کارهای ماندگار و فاخری در این راستا تولید شود؛ باید از کارهای روتین در زمینۀ سیما و منظر شهری فراتر برویم.مهدی جلالی، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، نیز بیان کرد: مسئولان زیباسازی مناطق پنج‌گانۀ شهرداری با معاونت سیما و منظر در ارتباط مستمر باشند و طرح‌های خود را ارائه دهند تا در کمیتۀ زیباسازی شهرداری، مطرح و بررسی شود.

معاون سیما و منظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری نیز با بیان اینکه در معاونت سیما و منظر علاوه بر تبلیغات و گرافیک محیطی، در حوزۀ هنرهای شهری هم فعالیت داریم، افزود: باید بین مقولۀ زیباسازی و هنرهای شهری تمایز قائل شویم؛ در مقولۀ هنر شهری، این هنر است که اولویت دارد و قرار نیست با آن اثر هنری حتماً شهر را زیبا کنیم.عماد محسنی، خاطرنشان کرد: شهر کرمان در زمینۀ هنرهای شهری مسیری را طی کرده، اکنون می‌خواهیم از کارهایی مانند نصب سردیس و تندیس و کارهای فیگوراتیو فاصله بگیریم و به سمت کارهای مدرن برویم.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر، میزان زیادی نقاشی دیواری به شهر اضافه کردیم که خیلی از آنها ضرورت نداشت؛ می‌توانیم حجم این قبیل کارها را کم کنیم.معاون سیما و منظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، افزود: در کارهای حجمی و مجسمه نیز باید از کمیت کم کرده و به کیفیت بیافزاییم؛ بیشتر دنبال کارهای معناگرا و مدرن باشیم.محسنی، با بیان اینکه تمرکز مناطق باید بر بازپیرایی منظر شهری باشد و تصمیم‌گیری درخصوص کارهای هنری بیشتر در حوزۀ معاونت انجام شود، یادآور شد: در همۀ اقداماتی که در زمینۀ بازپیرایی، مرمت و زیباسازی مناطق انجام می‌شود، بایستی افزایش قابلیت پیاده‌پذیری و تعاملات اجتماعی و الزامات حضور امن عابران پیاده در نظر گرفته شود؛ ازجمله روشنایی معابر پیاده، بر نورپردازی خیابان‌ها اولویت داده شود.در این جلسه، همچنین بر مسایلی ازجمله لزوم همسان‌سازی و ایجاد یک گفتمان مشترک در زمینۀ زیباسازی در مناطق مختلف شهری، برنامه‌ریزی و ساماندهی درخصوص نقاشی‌های دیواری سطح شهر و لزوم ساماندهی تابلوهای اصناف و تابلوهای راهنمای مسیر و معابر، تأکید شد.

برچسب ها : شهرداری کرمان_

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.