
محمدصادق تقوی، رییس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهرهوری شورا، نیز با تأکید بر اهمیت پرداختن به موضوع برندینگ در زمینه زیباسازی، خاطرنشان کرد: با استفاده از نمادهای هویتی شهر کرمان میتوان برندسازی کرد و آن را در وجوه مختلف شهری به کار گرفت.
معاون محیطزیست و خدماتشهری شهردار کرمان، نیز با بیان اینکه با تلاش شهردار و حمایت شورای شهر، کرمان در مسیر توسعه قرار گرفته، افزود: حذف زوائد بصری و پیرایش شهری در زمان معاونت پیشین سیما و منظر سازمان انجام شد و بستر لازم فراهم شده است.هادی ربانی، خاطرنشان کرد: اِلمانهای شهری موضوع حساس و مهمی است؛ باید اِلمانهایی نصب شود که نشاندهندۀ هویت و زیستبوم کرمان هم باشد.وی ادامه داد: هر منطقه شهری کافی است یک اِلمان فاخر داشته باشد که شهروندان و گردشگران را به تأمل وادارد.معاون محیطزیست و خدماتشهری شهردار کرمان، اظهار داشت: در ورودیهای شهر بهتر است از نمادهای هویتی و تاریخی شهر و استان کرمان استفاده شود و کارهای ماندگار و فاخری در این راستا تولید شود؛ باید از کارهای روتین در زمینۀ سیما و منظر شهری فراتر برویم.مهدی جلالی، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، نیز بیان کرد: مسئولان زیباسازی مناطق پنجگانۀ شهرداری با معاونت سیما و منظر در ارتباط مستمر باشند و طرحهای خود را ارائه دهند تا در کمیتۀ زیباسازی شهرداری، مطرح و بررسی شود.
معاون سیما و منظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری نیز با بیان اینکه در معاونت سیما و منظر علاوه بر تبلیغات و گرافیک محیطی، در حوزۀ هنرهای شهری هم فعالیت داریم، افزود: باید بین مقولۀ زیباسازی و هنرهای شهری تمایز قائل شویم؛ در مقولۀ هنر شهری، این هنر است که اولویت دارد و قرار نیست با آن اثر هنری حتماً شهر را زیبا کنیم.عماد محسنی، خاطرنشان کرد: شهر کرمان در زمینۀ هنرهای شهری مسیری را طی کرده، اکنون میخواهیم از کارهایی مانند نصب سردیس و تندیس و کارهای فیگوراتیو فاصله بگیریم و به سمت کارهای مدرن برویم.
وی ادامه داد: طی سالهای اخیر، میزان زیادی نقاشی دیواری به شهر اضافه کردیم که خیلی از آنها ضرورت نداشت؛ میتوانیم حجم این قبیل کارها را کم کنیم.معاون سیما و منظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، افزود: در کارهای حجمی و مجسمه نیز باید از کمیت کم کرده و به کیفیت بیافزاییم؛ بیشتر دنبال کارهای معناگرا و مدرن باشیم.محسنی، با بیان اینکه تمرکز مناطق باید بر بازپیرایی منظر شهری باشد و تصمیمگیری درخصوص کارهای هنری بیشتر در حوزۀ معاونت انجام شود، یادآور شد: در همۀ اقداماتی که در زمینۀ بازپیرایی، مرمت و زیباسازی مناطق انجام میشود، بایستی افزایش قابلیت پیادهپذیری و تعاملات اجتماعی و الزامات حضور امن عابران پیاده در نظر گرفته شود؛ ازجمله روشنایی معابر پیاده، بر نورپردازی خیابانها اولویت داده شود.در این جلسه، همچنین بر مسایلی ازجمله لزوم همسانسازی و ایجاد یک گفتمان مشترک در زمینۀ زیباسازی در مناطق مختلف شهری، برنامهریزی و ساماندهی درخصوص نقاشیهای دیواری سطح شهر و لزوم ساماندهی تابلوهای اصناف و تابلوهای راهنمای مسیر و معابر، تأکید شد.





