دوشنبه1 تير 1405     Monday, June 22, 2026
1405/03/03
کدخبر :183882
6
چاپ :

آیین افتتاح ساختمان اداری جدید سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان

باحضور شهردار و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛
هم‌زمان با رونمایی از طرح جامع مدیریت پسماند شهر کرمان

 به گزارش پایگاه خبری دل عالم به نقل ازایسنا ، محسن تویسرکانی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر، بر اهمیت تداوم مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان با تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد.

شهردار کرمان با اشاره به اجرای طرح جامع پسماند، آن را گامی راهبردی در هم‌افزایی بین‌بخشی میان مدیریت شهری و جامعه دانشگاهی خواند.

تویسرکانی با بیان اینکه کرمان جزء نخستین کلان‌شهرهای کشور در به‌روزرسانی طرح جامع پسماند است، اظهار کرد: شناسایی دقیق چالش‌ها و تبیین مسیر درمان صورت گرفته است؛ اکنون اولویت اصلی، عبور از مرحله تئوری و تمرکز جدی بر بخش اجراست.

وی با انتقاد از نرخ پایین تفکیک زباله از مبدأ در بسیاری از کلان‌شهرها، بیان کرد: ما نباید به استانداردهای معمول (حدود پنج درصد) بسنده کنیم. هدف‌گذاری مدیریت شهری کرمان، دستیابی به عملکردی فراتر از میانگین کشوری است تا شهروندان برکات ملموس این طرح را در محیط زندگی خود مشاهده کنند.
 

 شهباز حسن‌پور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه کلید طلایی هر شهر در دست شهردار است، وضعیت کنونی کرمان را یک کارگاه سازندگی توصیف کرد.

وی با اشاره به ضرورت خدمت بی‌منت به مردم، از مدیریت شهری درخواست کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های طبیعی و اقلیمی، در راستای خلق ثروت برای مردم گام‌های عملیاتی بردارند.

همچنین، معاون خدمات شهری شهرداری کرمان با تشریح ابعاد فنی طرح جامع پسماند اظهار کرد: این طرح، تمامی مراحل مدیریت پسماند از لحظه تولید در منازل، جمع‌آوری، پردازش و تفکیک تا تبدیل به انرژی (RDF) و کمپوست را بر اساس آنالیزهای فیزیکی و شیمیایی پسماند شهر کرمان پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به پیگیری فازهای شهرک بازیافت به وسعت ۵۰ هکتار، اظهار کرد: با اجرای کامل این طرح، علاوه بر ساماندهی پسماندها و حذف معضل زباله‌گردی، شاهد ارتقاء چشمگیر شاخص‌های زیست‌محیطی در کلان‌شهر کرمان باشیم.

در این مراسم همچنین مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان اعلام کرد: ساختمان اداری جدید این سازمان با زیربنای ۲۵۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان احداث شده است.

در پایان این مراسم، از تلاش‌های اعضای شورای اسلامی شهر و کارکنان مجموعه مدیریت پسماند و خدمات شهری در مسیر تحقق این پروژه‌ها قدردانی شد.


.
 

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.