
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشستی تخصصی با رویکرد تامین فضای فیزیکی برای توسعه مراکز جامع سنجش در استان و افزایش میزان پوشش مداخلات بهنگام دانش آموزان با نیازهای ویژه و ارزیابی فرآیند سنجش گفت: ۹۰درصد نوآموزان در استان کرمان در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ شرکت کرده اند و ۱۰ درصد باقی مانده تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۴ برای نوبت گیری فرصت دارند.
به گزارش دل عالم به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محمدرضا فرح بخش با بیان اینکه سنجش ۵۰ هزار و ۵۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان براساس شاخص تعریف شده برای استان انجام شده است، گفت: فرآیند غربالگری، تشخیص، آموزش، توانبخشی و مداخلات مبتنی بر نیاز دانش آموزان جامعه هدف در دوره ابتدایی و همچنین ایجاد فرصتهای برابر آموزشی و عدالت آموزشی و تربیتی برای دانشآموزان، یکی از سیاستهای نظام آموزش و پرورش و اسناد بالادستی است و همه دانشآموزان اعم از دانشآموزان با نیازهای ویژه، عشایری و روستایی و ... باید تحت پوشش تحصیلی قرار گیرند. configuration options
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محمدرضا فرح بخش با بیان اینکه سنجش ۵۰ هزار و ۵۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان براساس شاخص تعریف شده برای استان انجام شده است، گفت: فرآیند غربالگری، تشخیص، آموزش، توانبخشی و مداخلات مبتنی بر نیاز دانش آموزان جامعه هدف در دوره ابتدایی و همچنین ایجاد فرصتهای برابر آموزشی و عدالت آموزشی و تربیتی برای دانشآموزان، یکی از سیاستهای نظام آموزش و پرورش و اسناد بالادستی است و همه دانشآموزان اعم از دانشآموزان با نیازهای ویژه، عشایری و روستایی و ... باید تحت پوشش تحصیلی قرار گیرند.
وی افزود: مداخلات بهنگام در اختلالات یادگیری در مراکز جامع سنجش، نقش مهمی در شناسایی و کاهش اثرات منفی این اختلالات دارند، با تشخیص سریع، میتوان برنامههای توانبخشی و آموزشی متناسب با نیازهای هر کودک را طراحی و اجرا کرد، تا از بروز مشکلات جدیتر در تحصیل و رشد اجتماعی جلوگیری شود، این مداخلات، پلی میان تشخیص و درمان بوده و مسیر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان را هموار میکنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۱۰ درصد باقیمانده از نوآموزانی که سنجش نشده اند، بایستی تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۴ برای نوبت گیری و انجام سنجش بدو ورود به دبستان به سامانه sirat۲.csdeo.ir مراجعه و اقدام به نوبت گیری کنند.
بر پایه این گزارش، نشست تخصصی افزایش میزان پوشش مداخلات بهنگام دانش آموزان با نیازهای ویژه و ارزیابی فرآیند سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی، رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و...در سالن شهید جعفری اداره کل برگزار شد.
به گزارش دل عالم به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محمدرضا فرح بخش با بیان اینکه سنجش ۵۰ هزار و ۵۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان براساس شاخص تعریف شده برای استان انجام شده است، گفت: فرآیند غربالگری، تشخیص، آموزش، توانبخشی و مداخلات مبتنی بر نیاز دانش آموزان جامعه هدف در دوره ابتدایی و همچنین ایجاد فرصتهای برابر آموزشی و عدالت آموزشی و تربیتی برای دانشآموزان، یکی از سیاستهای نظام آموزش و پرورش و اسناد بالادستی است و همه دانشآموزان اعم از دانشآموزان با نیازهای ویژه، عشایری و روستایی و ... باید تحت پوشش تحصیلی قرار گیرند. configuration options
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محمدرضا فرح بخش با بیان اینکه سنجش ۵۰ هزار و ۵۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان براساس شاخص تعریف شده برای استان انجام شده است، گفت: فرآیند غربالگری، تشخیص، آموزش، توانبخشی و مداخلات مبتنی بر نیاز دانش آموزان جامعه هدف در دوره ابتدایی و همچنین ایجاد فرصتهای برابر آموزشی و عدالت آموزشی و تربیتی برای دانشآموزان، یکی از سیاستهای نظام آموزش و پرورش و اسناد بالادستی است و همه دانشآموزان اعم از دانشآموزان با نیازهای ویژه، عشایری و روستایی و ... باید تحت پوشش تحصیلی قرار گیرند.
وی افزود: مداخلات بهنگام در اختلالات یادگیری در مراکز جامع سنجش، نقش مهمی در شناسایی و کاهش اثرات منفی این اختلالات دارند، با تشخیص سریع، میتوان برنامههای توانبخشی و آموزشی متناسب با نیازهای هر کودک را طراحی و اجرا کرد، تا از بروز مشکلات جدیتر در تحصیل و رشد اجتماعی جلوگیری شود، این مداخلات، پلی میان تشخیص و درمان بوده و مسیر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان را هموار میکنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۱۰ درصد باقیمانده از نوآموزانی که سنجش نشده اند، بایستی تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۴ برای نوبت گیری و انجام سنجش بدو ورود به دبستان به سامانه sirat۲.csdeo.ir مراجعه و اقدام به نوبت گیری کنند.
بر پایه این گزارش، نشست تخصصی افزایش میزان پوشش مداخلات بهنگام دانش آموزان با نیازهای ویژه و ارزیابی فرآیند سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی، رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و...در سالن شهید جعفری اداره کل برگزار شد.