
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: روسای واحدهای ثبتی باید مستمر و روزانه عملکرد ادارات را مورد رصد و پایش قرار دهند تا شاهد ارتقاء رتبه و جایگاه استان باشیم.
به گزارش دل عالم به نقل از روابطعمومی ادارهکل ثبت اسناد و املاک استان، سیدمهدی هاشمی در جلسه بررسی عملکرد ششماهه واحدهای ثبتی که علیرغم تعطیلی ادارات استان و با حضور معاونین مدیرکل، روسای ادارات ستادی و رؤسای واحدهای ثبتی سراسر استان در محل اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: روسای واحدهای ثبتی باید هر روز شاخصهای عملکردی را بررسی کنند، زیرا تنها با پایش دقیق و مستمر میتوان نقاط ضعف را شناسایی و جایگاه استان را در ارزیابیهای کشوری ارتقا داد.
وی افزود: نقاط قوت واحدها باید تقویت شود و در بخشهایی که با عقبماندگی روبهرو هستیم، برنامهریزی هدفمند و جبرانی صورت گیرد تا هیچ بخشی از برنامه عملیاتی مغفول نماند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به برنامه تقدیر از واحدهای موفق گفت: در پایان هر ماه از روسایی که عملکرد برجستهتری در تحقق اهداف برنامه عملیاتی داشته باشند، تقدیر خواهد شد تا انگیزه رقابت میان واحدها افزایش یابد.
فرمانده قرارگاه جهادی حدنگاری شهید سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیشرفتهای چشمگیر در حوزه خدمات الکترونیک افزود: در ادارات ثبت شرکتها و اجرای مفاد اسناد رسمی، بازطراحی سامانهها موجب حذف کامل مراجعات حضوری شده است و در حوزه ثبت املاک نیز ۱۲ فرآیند بهصورت الکترونیکی انجام میشود.
وی اضافه کرد: حذف مراجعه حضوری مردم نه تنها موجب افزایش رفاه و رضایتمندی عمومی شده، بلکه به شکل قابل توجهی در ارتقای سلامت اداری و شفافیت عملکرد نیز مؤثر بوده است.
هاشمی همچنین خواستار افزایش نظارت و بازرسی از دفاتر اسناد رسمی شد و تأکید کرد: نظارت دقیق و بیوقفه بر عملکرد دفاتر، ضامن صیانت از حقوق مردم و اعتبار اسناد رسمی است و باید با جدیت دنبال شود.
وی در ادامه از اقدامات معاونت پشتیبانی و حوزه بودجه در پیشبرد پروژههای عمرانی، تجهیزاتی و بهبود زیرساختهای اداری تشکر کرد و گفت: با پیگیریهای انجامشده در ماههای اخیر، چندین پروژه مهم ثبتی در استان فعال شده و روند تخصیص اعتبارات و تجهیز ادارات سرعت گرفته است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت کادرسازی، گردش نیروی انسانی و آموزش مستمر گفت: سازمان ثبت یک نهاد تخصصی است و سرمایه اصلی آن نیروی انسانی است بنابراین باید زمینه رشد و بالندگی کارکنان فراهم شود تا با بهروزرسانی دانش خود بتوانند خدمات کیفیتر به مردم ارائه دهند.