
به گزارش پایگاه خبری دل عالم به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، همزمان با دهه مبارک فجر، ساختمان جدید برق عنبرآباد با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، فرماندار عنبرآباد، جمعی از مسئولان این شهرستان و استقبال مردم منطقه افتتاح شد و عملیات اجرایی ۴۲ پروژه اصلاح، بهینهسازی و رفع افت ولتاژ شبکه توزیع برق این شهرستان با مجموع اعتباری بالغ بر ۷۰۵ میلیارد ریال آغاز شد.
افتتاح ساختمان جدید برق عنبرآباد گامی مهم در راستای ارتقای سطح خدماترسانی، تسهیل پاسخگویی به مشترکان و توسعه زیرساختهای صنعت برق در جنوب استان محسوب میشود.بر اساس این گزارش، برای احداث ساختمان جدید برق عنبرآباد ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه شده و همچنین ۴۲ پروژه اصلاح و بهینهسازی شبکه با اعتباری بالغ بر ۴۳۵ میلیارد ریال در سطح این شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.
این پروژهها با هدف افزایش پایداری و تابآوری شبکه، بهبود کیفیت توان، کاهش تلفات فنی، رفع افت ولتاژ و ارتقای قابلیت اطمینان شبکه توزیع برق در دستور کار قرار گرفته است.اجرای این طرحها در راستای توسعه متوازن زیرساختهای برقرسانی و پاسخگویی به رشد مصرف انرژی در بخشهای خانگی، تجاری و کشاورزی انجام و نقش مؤثری در تأمین برق مطمئن، پایدار و باکیفیت برای مشترکان شهرستان عنبرآباد خواهد داشت.در این مراسم، ابوذر عطاپور وزیری، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان، فعالیت در صنعت برق بهویژه در مناطق جنوبی استان را دشوار اما ارزشمند توصیف کرد و گفت: خدمترسانی در حوزه برق در مناطق گرمسیری نیازمند تلاش مضاعف است و اقدامات انجامشده در جنوب استان قابل تقدیر است.
وی با اشاره به دستاوردهای توسعهای پس از انقلاب اسلامی افزود: «پروژههایی مانند احداث ساختمان جدید برق عنبرآباد نشاندهنده توجه به ارتقای زیرساختها و بهبود کیفیت خدمات به مردم منطقه است.» معاون استاندار کرمان همچنین بر ضرورت تداوم خدمترسانی در مناطق کمتر برخوردار تأکید کرد.در ادامه، محمد سلیمانی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، با ارائه گزارشی از وضعیت مصرف برق شهرستان اظهار کرد: عنبرآباد با بیش از ۳۷ هزار مشترک، سالانه بیش از ۱۴۰ مگاوات مصرف برق داردوی با اشاره به سهم بخش کشاورزی افزود: «حدود ۱۱۰۰ مشترک کشاورزی نزدیک به ۴۰ مگاوات از مصرف برق شهرستان را به خود اختصاص دادهاند و مدیریت مصرف در این بخش اهمیت ویژهای دارد.»
سلیمانی افزایش رفاه و توسعه تجهیزات سرمایشی را از عوامل رشد مصرف برق دانست و گفت: «سرانه مصرف برق خانگی در عنبرآباد حدود ۱۱ هزار کیلوواتساعت است و طی یک دهه اخیر پیک بار استان کرمان از ۲۰۰۰ مگاوات به بیش از ۴۰۰۰ مگاوات رسیده است.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان با اشاره به وضعیت تولید انرژی در استان اظهار داشت: در حال حاضر تولید و مصرف برق تقریباً همتراز است و اجرای برنامههای توسعهای در چارچوب سند «کرمان بر فراز» با هدف ارتقای زیرساختهای انرژی استان دنبال میشود.
افتتاح ساختمان جدید برق عنبرآباد گامی مهم در راستای ارتقای سطح خدماترسانی، تسهیل پاسخگویی به مشترکان و توسعه زیرساختهای صنعت برق در جنوب استان محسوب میشود.بر اساس این گزارش، برای احداث ساختمان جدید برق عنبرآباد ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه شده و همچنین ۴۲ پروژه اصلاح و بهینهسازی شبکه با اعتباری بالغ بر ۴۳۵ میلیارد ریال در سطح این شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.
این پروژهها با هدف افزایش پایداری و تابآوری شبکه، بهبود کیفیت توان، کاهش تلفات فنی، رفع افت ولتاژ و ارتقای قابلیت اطمینان شبکه توزیع برق در دستور کار قرار گرفته است.اجرای این طرحها در راستای توسعه متوازن زیرساختهای برقرسانی و پاسخگویی به رشد مصرف انرژی در بخشهای خانگی، تجاری و کشاورزی انجام و نقش مؤثری در تأمین برق مطمئن، پایدار و باکیفیت برای مشترکان شهرستان عنبرآباد خواهد داشت.در این مراسم، ابوذر عطاپور وزیری، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان، فعالیت در صنعت برق بهویژه در مناطق جنوبی استان را دشوار اما ارزشمند توصیف کرد و گفت: خدمترسانی در حوزه برق در مناطق گرمسیری نیازمند تلاش مضاعف است و اقدامات انجامشده در جنوب استان قابل تقدیر است.
وی با اشاره به دستاوردهای توسعهای پس از انقلاب اسلامی افزود: «پروژههایی مانند احداث ساختمان جدید برق عنبرآباد نشاندهنده توجه به ارتقای زیرساختها و بهبود کیفیت خدمات به مردم منطقه است.» معاون استاندار کرمان همچنین بر ضرورت تداوم خدمترسانی در مناطق کمتر برخوردار تأکید کرد.در ادامه، محمد سلیمانی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، با ارائه گزارشی از وضعیت مصرف برق شهرستان اظهار کرد: عنبرآباد با بیش از ۳۷ هزار مشترک، سالانه بیش از ۱۴۰ مگاوات مصرف برق داردوی با اشاره به سهم بخش کشاورزی افزود: «حدود ۱۱۰۰ مشترک کشاورزی نزدیک به ۴۰ مگاوات از مصرف برق شهرستان را به خود اختصاص دادهاند و مدیریت مصرف در این بخش اهمیت ویژهای دارد.»
سلیمانی افزایش رفاه و توسعه تجهیزات سرمایشی را از عوامل رشد مصرف برق دانست و گفت: «سرانه مصرف برق خانگی در عنبرآباد حدود ۱۱ هزار کیلوواتساعت است و طی یک دهه اخیر پیک بار استان کرمان از ۲۰۰۰ مگاوات به بیش از ۴۰۰۰ مگاوات رسیده است.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان با اشاره به وضعیت تولید انرژی در استان اظهار داشت: در حال حاضر تولید و مصرف برق تقریباً همتراز است و اجرای برنامههای توسعهای در چارچوب سند «کرمان بر فراز» با هدف ارتقای زیرساختهای انرژی استان دنبال میشود.





