پنج شنبه29 شهريور 1403     Thursday, September 19, 2024
1403/06/28
کدخبر :119777
2
چاپ :

۶۵ عنوان اثر حوزه دفاع مقدس در گلزار شهدا کرمان رونمایی می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: چهارم مهرماه ۶۵ عنوان اثر مکتوب و صوتی در حوزه شهدا و دفاع مقدس در گلزار بین‌المللی شهدا کرمان رونمایی می‌شود.

 سرهنگ پاسدار محمود مهدوی‌فرد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کرمان، گفت: چهارم مهرماه ۶۵ عنوان اثر مکتوب و صوتی در حوزه شهدا و دفاع مقدس در گلزار بین‌المللی شهدا کرمان رونمایی می‌شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، سرهنگ مهدوی‌فرد در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه و بیش از هزار و ۱۰۰ برنامه طی هفته دفاع مقدس در استان کرمان اجرا خواهد شد که در میان آنها ۳۰ برنامه‌ اصلی به طور همزمان با کشور اجرا می‌شود افزود: امسال برای نخستین بار برنامه زیارت مجازی ۲۰ حرم شهید گمنام برای هفته دفاع مقدس طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس مستند "مهندسی جنگ" کار فاخری که مدت زمان زیادی برای تهیه آن صرف شده برای نخستین بار رونمایی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان بیان کرد: نواختن زنگ مقاومت در همه مدارس این استان، رژه اقتدار نیروهای مسلح توسط قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق، حضور راویان دفاع مقدس در ۵۰۰ مدرسه، تجلیل از خانواده شهدا و تجلیل از ۲۱ هزار نفر پیشکسوت دفاع مقدس استان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان کرمان است.

وی بیان کرد: ارتباط ویدیو کنفرانس در دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس با فرماندهی معظم کل قوا چهارم مهرماه از گلزار شهدای کرمان انجام می‌شود و امسال حضور زنان ایثارگر و همسران ایثارگران در این برنامه پررنگ‌تر از گذشته خواهد بود.

جزییات برنامه‌های سپاه کرمان در هفته دفاع مقدس

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این نشست افزود: بازسازی عملیات طریق‌القدس-آزادسازی بُستان از اصلی‌ترین برنامه‌های سپاه ثارالله استان در هفته دفاع مقدس است.

سرهنگ پاسدار احمد مرادی‌زاده بیان کرد: بازسازی عملیات‌های فتح‌المبین، کربلای پنج و والفجر هشت نیز در کرمان انجام خواهد شد و پیش‌بینی ما بازدید هر شب حدود ۲، سه هزار نفر از این برنامه است.

وی بیان کرد: یادواره شهدای کارمند بسیجی، اردوی جهادی و میز خدمت، برنامه‌های بسیج دانش آموزی از جمله همدلی با کودکان غزه، توزیع کمک‌های مومنانه با بیش از چهار هزار بسته در قالب ۱۵ قلم نوشت‌افزار، اجرای پویش به نیابت از شهید (انجام کار خیر) نامه‌ای به شهید، افتتاحیه اردوهای راهیان پیشرفت و امید، تجلیل از مداحان رزمنده، دیدار و تکریم آزادگان، روایت حماسه دفاع مقدس در مدارس، برگزاری ختم قرآن به یاد شهدای دفاع مقدس، برنامه‌های مختلف ورزشی و غیره از دیگر برنامه‌های سپاه در هفته دفاع مقدس است.

سرهنگ یعقوب کشاورز معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش نیز در این نشست گفت: محافل انس با قرآن، بازدید رایگان از موزه ذوالفقار ارتش در روزهای ۳۱ شهریور و ۲ مهر، ایستگاه سلامت بیمارستان امام حسین (ع) در یکی از روستاهای اطراف کرمان، سرکشی از همه جانبازان قطع نخاع ارتش، غبارروبی قبور مطهر شهدای گمنام و اهدای ۱۰۰ سری جهیزیه در سیرجان با کمک کمیته امداد از جمله برنامه‌های این قرارگاه در هفته دفاع مقدس است.

برچسب ها : بنیادشهید

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.