پنج شنبه29 شهريور 1403     Thursday, September 19, 2024
1403/06/27
کدخبر :119717
2
چاپ :

۲۶۰۰ کلاس درس پذیرای کلاس اولی ها در استان کرمان

بیش از ۷۷ هزار کلاس اولی استان کرمان در جشن شکوفه‌ها شرکت کردند


مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه  ۲۶۰۰ کلاس درس پذیرای کلاس اولی ها در استان کرمان هستند از شرکت بیش از ۷۷ هزار کلاس اولی در جشن شکوفه‌ها خبر داد.

به گزارش دل عالم به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان رضا رضایی در جشن شکوفه‌ها اظهار کرد: امسال ۷۰ هزار دانش آموز پایه اولی در ۲۶۰۰ کلاس درس تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

وی اظهار کرد: حدود ۱۸ هزار دانش ‌آموز کلاس اولی در شهر کرمان وجود دارد.

رضایی گفت:  در استان کرمان هفت کلاس درس یک نفره (یک معلم و یک دانش آموز) و سه مدرسه یک نفره در حوزه عشایر دایر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین از آغاز سال تحصیلی جدید با اجرای ویژه برنامه‌های زنگ مهر و مقاومت در ابتدای مهر خبر داد و گفت: امسال حدود ۶ هزار مدرسه در استان پذیرای دانش آموزان هستند.

رضا رضایی افزود: جشن جوانه‌ها ویژه دانش آموزان پایه هفتم نیز چهارشنبه ۲۸ شهریور در دبیرستان متوسطه اول دخترانه فرزانگان ناحیه دو و جشن بازگشایی مدارس و آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت به همراه رونمایی از کتاب "راز صبح" با محور زندگی حاج شیخ علی ایرانمنش مدیرکل شهید آموزش و پرورش استان در روز یکشنبه ۱ مهر در دبیرستان پسرانه شاهد ناحیه یک کرمان و مراسم نواختن زنگ نمازهمزمان با اذان ظهر در دبستان دخترانه ثارالله ناحیه یک کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و اجتماعی کشور است، افزود: در اقدامی ارزشمند مقرر شده مسئولان، فرزندان شهدای حادثه تروریستی را در روز اول مهر از خانه تا مدرسه همراهی کنند.

رضایی گفت: در سه سال اخیر حدود ۸ هزار معلم جدید فقط از طریق آزمون وارد چرخه نظام تعلیم و تربیت شده اند، معلمان توانمندی استخدام شده اند که از نظر صلاحیت‌های حرفه‌ای و سلامتی جسمی و روانی سنجیده و گزینش شده اند.

بر پایه این گزارش: مراسم نمادین جشن شکوفه ها در دبستان دخترانه شاهد ناحیه دو کرمان با حضور جمعی از مسئولان، اولیا و دانش آموزان برگزار شد.
برچسب ها : آموزش و پرورش

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.