
به گزارش پایگاه خبری دل عالم به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی، دکتر سعید صحبتی این دوره را یکی از زمانهای حساس خدمترسانی توصیف کرد و گفت: عملکرد ارائهشده نتیجه تلاش شبانهروزی همکاران ما در حوزه سلامت است. هدف اصلی ما در این ایام، حفظ سلامت جامعه و کنترل مؤثر بیماریهای واگیر بوده است.
وی درباره فعالیتهای انجامشده در این بخش گفت: در این دوره، ۲۸ مورد سندرم سرفه مزمن را بررسی و پیگیری کردیم. همچنین ۵۰ مورد سندرم عفونت شدید حاد تنفسی (SARI) شناسایی و مدیریت شد و نیز توانستیم ۹ طغیان بیماریهای تنفسی را با مداخله سریع کنترل کنیم.
وی درباره وضعیت بیماریهای گوارشی نیز توضیح داد: در بخش بیماریهای گوارشی، ۳۲ مورد سندرم اسهال خونی و ۱۴ مورد سندرم تب و راش جلدی تحت بررسی و درمان قرار گرفت. علاوه بر این، ۱٬۰۲۳ مورد اسهال حاد آبکی غیرخونی ثبت و پیگیری شد. ما همچنین ۱۹۱ مورد مسمومیت غذایی داشتیم که علتیابی و مدیریت کامل برای همه این موارد انجام گرفت.
دکتر صحبتی بخشی از فعالیتهای پیشگیرانه و حمایتی را اینگونه تشریح کرد: ۱۸۳ بازدید نظارتی از مراکز مرتبط انجام شد تا از رعایت استانداردهای بهداشتی اطمینان حاصل شود. در حوزه پیشگیری از هاری، ۲٬۹۵۰ دوز واکسن به افراد در معرض خطر تزریق شد و به ۸۴۹ نفر حیوانگزیده خدمات کامل درمانی ارائه شد.
مدیر گروه بیماریهای واگیر با تاکید بر ضرورت آمادگی در دورههای مشابه افزود: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان متعهد است که در هر شرایطی، بهویژه در دورههای حساس مانند جنگ رمضان، پاسخسریع و دقیق ارائه دهد.





