
به گزارش دل عالم به نقل از روابط عمومی فرمانداری زرند،این جلسه با هدف ارزیابی دقیق مشکلات، تعیین اولویتها و برنامهریزی برای تقویت زیرساختهای حملونقل شهرستان تشکیل شد.
در این نشست، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از راههای کشور در وضعیت نامطلوب قرار دارند، اظهار داشت: «حدود ۴۰ درصد جادههای کشور نیازمند بهسازی است و برای اصلاح شبکه راهها ۳۰۰ همت اعتبار لازم داریم، در حالی که بودجه موجود تنها ۳۰ همت است.»
وی تاکید کرد که طی دو دهه گذشته توجه کافی به نگهداری راهها نشده و امروز کشور با شرایط بحرانی در حوزه راه مواجه است.
مهندس اکبری با اشاره به اینکه درآمدهای موجود پاسخگوی حجم نیازها نیست، افزود:«نگاه مشارکتی باید جایگزین اتکا به بودجه دولتی شود. همچنین لازم است محورهای مهم استانها به صورت دقیق اولویتبندی شوند.»
وی محور انار – بندرعباس را مهمترین جاده استان کرمان عنوان کرد و گفت بخش زیادی از خرابیها ناشی از تردد بالای وسایل نقلیه سنگین است.
معاون وزیر با اشاره به موقعیت ترافیکی زرند گفت:«زرند یک پنجراهی مهم در استان است و باید مشخص شود کدام دو محور در اولویت نخست اصلاح و بازسازی قرار دارند تا وزارتخانه بتواند تصمیمگیری دقیقتری داشته باشد.»
وی همچنین از طرح بزرگ نوسازی ماشینآلات راهداری خبر داد و افزود:«پس از ۳۰ سال، نوسازی ۱۰۰۰ دستگاه ماشینآلات سنگین در حال انجام است و به زودی به هر شهرستان دو دستگاه ماشینآلات جدید شامل بیل، لودر، گریدر، بلدوزر و کمپرسی اختصاص خواهد یافت.»
فرماندار زرند: راههای زرند متناسب با رشد صنعتی توسعه نیافتهاند
در ادامه جلسه، مهندس همت ایزدی فرماندار زرند با تشریح وضعیت راههای شهرستان گفت:
«زرند یک شهر صنعتی با تردد بالای خودروهای سنگین است و بخش زیادی از بار استان از محورهای این شهرستان عبور میکند. راههای زرند نقشی کلیدی در حمل بار و کالا به سمت جنوب استان دارند.»
فرماندار با اشاره به پروژههای نیمهتمام افزود:«حدود ۷ کیلومتر از محور دهایرج زیرسازی شده و با حمایت وزارت راه و از محل تفاهمنامه راههای روستایی میتوان آسفالت آن را تکمیل کرد.»
وی همچنین تأکید کرد: «زیرساختهای شهری و راهی متناسب با رشد شهر توسعه نیافتهاند و نیازمند نگاه حمایتی و توجه ویژه هستیم.»
مهندس ایزدی در پایان از حضور و پیگیریهای مهندس امبری معاون وزیر و مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری قدردانی کرد و خواستار تسریع در روند تصمیمگیری و اجرای پروژههای اولویتدار شهرستان شد.
این نشست با هدف هماهنگی، تعیین اولویتها، بررسی راهکارهای تأمین اعتبار و تقویت ماشینآلات راهداری برگزار شد و مقرر گردید محورهای اولویتدار زرند پس از بررسی کارشناسی به وزارت راه و شهرسازی اعلام شود تا اقدامات اجرایی در سریعترین زمان ممکن آغاز گردد.
در این نشست، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از راههای کشور در وضعیت نامطلوب قرار دارند، اظهار داشت: «حدود ۴۰ درصد جادههای کشور نیازمند بهسازی است و برای اصلاح شبکه راهها ۳۰۰ همت اعتبار لازم داریم، در حالی که بودجه موجود تنها ۳۰ همت است.»
وی تاکید کرد که طی دو دهه گذشته توجه کافی به نگهداری راهها نشده و امروز کشور با شرایط بحرانی در حوزه راه مواجه است.
مهندس اکبری با اشاره به اینکه درآمدهای موجود پاسخگوی حجم نیازها نیست، افزود:«نگاه مشارکتی باید جایگزین اتکا به بودجه دولتی شود. همچنین لازم است محورهای مهم استانها به صورت دقیق اولویتبندی شوند.»
وی محور انار – بندرعباس را مهمترین جاده استان کرمان عنوان کرد و گفت بخش زیادی از خرابیها ناشی از تردد بالای وسایل نقلیه سنگین است.
معاون وزیر با اشاره به موقعیت ترافیکی زرند گفت:«زرند یک پنجراهی مهم در استان است و باید مشخص شود کدام دو محور در اولویت نخست اصلاح و بازسازی قرار دارند تا وزارتخانه بتواند تصمیمگیری دقیقتری داشته باشد.»
وی همچنین از طرح بزرگ نوسازی ماشینآلات راهداری خبر داد و افزود:«پس از ۳۰ سال، نوسازی ۱۰۰۰ دستگاه ماشینآلات سنگین در حال انجام است و به زودی به هر شهرستان دو دستگاه ماشینآلات جدید شامل بیل، لودر، گریدر، بلدوزر و کمپرسی اختصاص خواهد یافت.»
فرماندار زرند: راههای زرند متناسب با رشد صنعتی توسعه نیافتهاند
در ادامه جلسه، مهندس همت ایزدی فرماندار زرند با تشریح وضعیت راههای شهرستان گفت:
«زرند یک شهر صنعتی با تردد بالای خودروهای سنگین است و بخش زیادی از بار استان از محورهای این شهرستان عبور میکند. راههای زرند نقشی کلیدی در حمل بار و کالا به سمت جنوب استان دارند.»
فرماندار با اشاره به پروژههای نیمهتمام افزود:«حدود ۷ کیلومتر از محور دهایرج زیرسازی شده و با حمایت وزارت راه و از محل تفاهمنامه راههای روستایی میتوان آسفالت آن را تکمیل کرد.»
وی همچنین تأکید کرد: «زیرساختهای شهری و راهی متناسب با رشد شهر توسعه نیافتهاند و نیازمند نگاه حمایتی و توجه ویژه هستیم.»
مهندس ایزدی در پایان از حضور و پیگیریهای مهندس امبری معاون وزیر و مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری قدردانی کرد و خواستار تسریع در روند تصمیمگیری و اجرای پروژههای اولویتدار شهرستان شد.
این نشست با هدف هماهنگی، تعیین اولویتها، بررسی راهکارهای تأمین اعتبار و تقویت ماشینآلات راهداری برگزار شد و مقرر گردید محورهای اولویتدار زرند پس از بررسی کارشناسی به وزارت راه و شهرسازی اعلام شود تا اقدامات اجرایی در سریعترین زمان ممکن آغاز گردد.





