چهارشنبه22 اسفند 1403     Wednesday, March 12, 2025
1399/12/18
کدخبر :44122
23
چاپ :

مطالبه‌گری در چارچوب قانون حق رسانه‌ها است

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان کرمان با تاکید بر این‌که مطالبه‌گری در چارچوب قانون حق رسانه‌ها است

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان،دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان کرمان با تاکید بر این‌که مطالبه‌گری در چارچوب قانون حق رسانه‌ها است، گفت: «برخی از روابط عمومی‌ها در هنگام مواجهه با هرگونه انتقاد، به جای ارائه‌ی اطلاعات درست به رسانه‌ها و استفاده از فرصت‌های قانونی تعیین شده از جمله ارسال جوابیه و ... به دنبال شکایت از رسانه و برخورد می‌روند که این اقدام فضا را از حالت تفاهم دور می‌کند».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، عباس تقی‌زاده در نشست مشترک هیات رئیسه‌ی شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان کرمان با رئیس کل دادگستری استان کرمان، بیان کرد: «مهم‌ترین هدف شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، ایجاد هماهنگی، همراهی و هم‌نوایی بین دستگاه‌های اجرایی است تا توان دستگاه‌های اجرایی در خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد و تفاهم و سرمایه‌ی اجتماعی ارتقاء یابد».

وی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی براساس مصوبات ابلاغی، گفت: «اساس‌نامه‌ی شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان کرمان در وزارت کشور تدوین و ابلاغ شده است».

تقی‌زاده با اشاره به وجود شوراها، کارگروه‌ها و گروه‌های کاری متعدد در کشور ادامه داد: «میزان موفقیت شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان کرمان یا هر شورای دیگری، بستگی به میزان همکاری اعضای آن دارد و در راستای تعامل با دستگاه‌های مختلف جلسات هیات رئیسه با مدیران تشکیل می‌شود».

وی با بیان این‌که گرچه هنوز هم برخی با وظایف روابط عمومی‌ها آشنا نیستند، گفت: «یکی از مشکلات موجود این است که برخی روابط عمومی دستگاه‌ها به دلیل عدم تسلط کامل به قانون مطبوعات، بعضا در تعاملات رسانه‌ای خود به شکلی عمل می‌کنند که می‌تواند برای آن دستگاه نیز مشکل ایجاد کند و یا اگر روزنامه‌ای انتقاد می‌کند، واکنش مناسبی را انجام نمی‌دهند».

مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان با تاکید بر این‌که مطالبه‌گری در چارچوب قانون حق رسانه‌ها است، گفت: «برخی از روابط عمومی‌ها در هنگام مواجهه با هرگونه انتقاد، به جای ارائه‌ی اطلاعات درست به رسانه‌ها و استفاده از فرصت‌های قانونی تعیین شده از جمله ارسال جوابیه و ... به دنبال شکایت از رسانه و برخورد می‌روند که این اقدام فضا را از حالت تفاهم دور می‌کند».

وی اظهار کرد: «انتظار می‌رود مدیران با کمک روابط عمومی‌ها در مواجهه با هر انتقاد قانونی در قالب یک جلسه برای رسیدن به تفاهم با حفظ استقلال و هویت مستقل طرفین تلاش کنند».

تقی‌زاده بر برگزاری دوره‌های آموزش مجازی قانون مطبوعات تاکید کرد و افزود: «قرار گرفتن شغل روابط عمومی در ردیف مشاغل سخت و زیان‌آور از درخواست‌های اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان کرمان به شمار می‌رود».


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.