پنج شنبه29 شهريور 1403     Thursday, September 19, 2024
1403/06/25
کدخبر :119565
4
چاپ :

مدارس حق ثبت‌نام اتباع غیرمجاز را ندارند

استاندار کرمان گفت: مدیران مدارس حق ندارند، دانش‌آموزان اتباع غیرمجاز را ثبت‌نام کنند.


محمدمهدی فداکار  در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تأکید بر اهمیت آموزش و پرورش به عنوان یک پروژه ملی گفت: موضوع آموزش و پرورش برای همه کشور مهم است و با زندگی مردم ارتباط دارد. 
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، فداکاراز همه مسئولان خواست تا مشکلات مدارس را پیش از آغاز سال تحصیلی جدید پیگیری و حل کنند تا بازگشایی مدارس با کیفیت هر چه بیشتری انجام شود. 
استاندار کرمان در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی گفت: موضوع ثبت‌نام اتباع به طور جدی پیگیری شده و همچنین مدیران حق ندارند اتباع غیرمجاز را ثبت‌نام کنند و در صورت مشاهده با آنان برخورد خواهد شد. 
فداکار به اهمیت تکریم معلمان بازنشسته اشاره کرد و گفت: معرفی این افراد شاخص و دعوت از آنان در مراسم مهم، کار بزرگی است و ارتباط آنها با مدارس و آموزش و پرورش باید حفظ شود. 
وی در ادامه به نقش مدارس غیردولتی که دانش‌آموزان زیادی را تحت پوشش قرار داده و ایجاد اشتغال زیادی دارد، پرداخت و گفت: این مدارس در کاهش فشار  خدمات آموزشی سیستم دولتی  تاثیرگذار هستند و توجه به مشکلات این مدارس باید جدی گرفته شود. 
استاندار کرمان در خصوص خدمات زیربنایی مدارس تازه تاسیس و نوساز گفت: برخی از مدارس با مشکلاتی در شبکه‌های معمولی مواجه هستند که هزینه و سرمایه‌گذاری چندانی برای رفع آن‌ها نیاز ندارد و می‌توانند توسط سازمان‌های خدمات‌رسان حل شوند. 
وی همچنین تأکید کرد: مدارس که نیاز به هزینه و توسعه بیشتری برای ارائه خدمات زیربنایی و توسعه دارند، باید مدیران آن‌ها به عنوان متقاضی، امتیاز مدرسه را اعلام کنند و تا حصول نتیجه، پیگیری‌های لازم را انجام دهند. 
فداکار خاطرنشان کرد: هیچ کوتاهی از سوی مدیران قابل قبول نخواهد بود و کار نباید معطل بماند. بنابراین، شناسایی مدارس مشکل‌دار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 
محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در این جلسه گفت: هدف استان ارتقای کیفی مدارس است و در سال گذشته ۲۷۶ میلیارد تومان اعتبار به نوسازی مدارس اعطا شد، امسال ۱۰۰ درصد افزایش داشته‌ایم و به ۵۳۵ میلیارد تومان رسیده است. 
وی افزود: آموزش و پرورش به دلیل اهمیتی که در استان در برنامه آموزش و پرورش داشته اعتبارات افزایش داشته است. 
رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های مانور بازگشایی مدارس عنوان کرد: در اول مهرماه زنگ بازگشایی مدارس و آغاز هفته دفاع مقدس و زنگ مقاومت نواخته خواهد شد، بحث ساماندهی نیروی انسانی انجام شده است و همچنین زنگ نماز در مدرسه ثارالله کرمان با حضور مسئولان نواخته خواهد شد. 
وی افزود: کرمان از لحاظ مدارس وضعیت مناسبی نسبت به استان‌های دیگر دارد و جزو استان‌های برتر در بحث ثبت‌نام، کلاس‌بندی‌ها و صدور ابلاغ و ضوابط آن و بحث نقل و انتقلات کارهای زیادی انجام داده است. 
رضایی در مورد شیوه ثبت‌نام اتباع گفت: ثبت‌نام اتباع طبق شیوه نامه و دستورالعمل اجرایی انجام خواهد شد و ثبت نام اتباع غیرمجاز انجام نخواهد شد. 
وی در خصوص اجرایی شدن قوانین در همه مدارس گفت: ۱۲۰۰ مدرسه غیردولتی در استان داریم و هیچ تفاوتی در اجرای قانون در مدارس دولتی و غیر دولتی نیست و همه مدارس بایستی قانونمند عمل کنند. 
 

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.