دوشنبه1 تير 1405     Monday, June 22, 2026
1405/01/26
کدخبر :173339
4
چاپ :

طی جنگ رمضان انجام شد: پایش مستمر کیفیت آب در کرمان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با تأکید بر اینکه سلامت آب شرب خط قرمز وزارت نیروست، گفت: از آغاز رخدادهای اخیر تاکنون بیش از ۵۰ هزار آزمایش کلرسنجی و بیش از ۴۴ هزار آزمایش کدورت‌سنجی برای اطمینان از کیفیت آب در نقاط مختلف استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری دل عالم به نقل از روابط عمومی آبفا، علیرضا عبدیان با اشاره به حساسیت ویژه در پایش سلامت آب شرب گفت: برای اطمینان از کیفیت آب، آزمایش‌ها به‌صورت مستمر و تخصصی انجام می‌شود. 
وی افزود: از اسفندماه تا امروز، ۴۶ هزار و ۳۱۲ آزمایش کلرسنجی در روستاها و ۴۴۷۰ مورد در شهرهای استان صورت گرفته است.
عبدیان با بیان اینکه کنترل کدورت آب نیز از محورهای مهم نظارت کیفی است، افزود: در همین مدت، ۳۹ هزار و ۷۷۰ آزمایش کدورت‌سنجی در روستاها و ۴۲۷۶ آزمایش در مناطق شهری انجام شده است.
مدیرعامل آبفای کرمان از فعالیت ۱۷ آزمایشگاه در سطح استان برای رصد لحظه‌ای کیفیت آب خبر داد و گفت: در شرایط اضطراری نیز علاوه بر آزمایشگاه سیار موجود، یک واحد سیار جایگزین راه‌اندازی شده تا هیچ‌گونه خللی در روند پایش آب ایجاد نشود.
 

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.