دوشنبه1 تير 1405     Monday, June 22, 2026
1405/01/31
کدخبر :173986
5
چاپ :

ضرورت تشکیل کارگروه سلامت و نشاط اجتماعی با توجه به شرایط جنگی کشور

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان از دو برابر شدن سرانه فضای ورزشی درون مدرسه ای استان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: تشکیل کارگروه سلامت و نشاط اجتماعی با توجه به شرایط جنگی کشور به منظور تقویت روحیه نشاط دانش آموزان ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری دل عالم به نقل ازاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، شجاع رئیسی گفت: یک سال از آغاز فعالیت این معاونت در ددوره جدید می گذرد و از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ تیم جدید کار خود را در کنار همکاران ستادی آغاز کرده است.
وی در گزارش عملکرد یک‌ساله خود، به بهبود قابل‌توجه سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی در سطح استان اشاره کرد.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی کشور در آغاز دوره ۰.۲۱  مترمربع برای هر دانش‌آموز بوده، افزود: در زمان شروع فعالیت، سرانه فضای ورزشی  استان ۰.۱۷ مترمربع و در برخی شهرستان‌ها حتی ۰.۰۳ مترمربع بود که شهرستان جیرفت در پایین‌ترین رده و شهرستان گلباف با حدود یک متر و ۳۳ صدم مترمربع در بالاترین سطح قرار داشتند.
رئیسی با اشاره به پیگیری پروژه‌های طرح شهید سلیمانی و پروژه‌های هم‌نام، بیان کرد: امروز پس از گذشت نزدیک به یک سال و با تلاش همکاران در شهرستان‌ها و مناطق، سرانه فضای ورزشی استان به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته و هرچند سرانه رسمی وزارتخانه هنوز ابلاغ نشده اما برآوردها نشان می‌دهد این عدد به حدود نیم مترمربع رسیده است که این پیشرفت حاصل تلاش میدانی مدیران مدارس، کارشناسان تربیت‌بدنی و همراهی مسئولان شهرستان‌هاست.
وی با اشاره به تکالیف برنامه هفتم توسعه برای رساندن میانگین سرانه ورزشی درون‌مدرسه‌ای کشور به یک مترمربع تأکید کرد: اگرچه برخی شهرستان‌های استان از این عدد فراتر رفته‌اند، اما وجود مناطق پرتراکم دانش‌آموزی موجب شده میانگین کلی استان همچنان نیازمند ارتقا باشد.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان به برخی کم‌کاری‌ها نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه در تعدادی از شهرستان‌ها اعتبارات واریزشده از سال ۱۴۰۲ برای توسعه فضای ورزشی مدارس هنوز بلااستفاده مانده است، در مواردی تا ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای زمین چمن مدرسه‌ای اختصاص یافته اما هیچ اقدامی انجام نشده است و این موضوع پذیرفتنی نیست.
رئیسی با انتقاد از عدم تحرک برخی عوامل اجرایی افزود: سال گذشته را به‌عنوان دوره گذار پذیرفتیم اما امروز دیگر دوران تثبیت است، در شرایط فعلی کشور و در وضعیت نیمه‌مجازی آموزش‌ها، انجام فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزی سخت‌تر از همیشه است، اما شدنی است و باید انجام شود.
وی با یادآوری تجربه میدان پویا پس از تعطیلی مدارس تصریح کرد: تمام فعالیت‌های تربیت‌بدنی و سلامت در آن دوره تحت یک ساختار منظم پیگیری شد، امسال نیز تشکیل و فعال‌سازی کمیته سلامت و نشاط اجتماعی – که سال گذشته با ابلاغ مدیرکل تشکیل شده بود – ضروری است، این کمیته باید امروز برای بهبود روحیه دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان فعال‌تر عمل کند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش  استان کرمان با تأکید بر مسئولیت اجتماعی آموزش‌وپرورش گفت: ما در برابر دانش‌آموزان، خانواده‌ها و خون شهدا مسئولیم، شرایط امروز از دیروز دشوارتر است، اما حضور، پیگیری و تلاش همه ما در این میدان یک ضرورت قطعی است.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.