دوشنبه1 تير 1405     Monday, June 22, 2026
1405/02/08
کدخبر :175837
5
چاپ :

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در انرژی پاک؛ آغاز ساخت نیروگاه خورشیدی ۴ مگاواتی در کرمان

آیین کلنگ‌زنی نیروگاه خورشیدی ۴ مگاواتی شرکت صادرات خاورمیانه با حضور معاون استاندار کرمان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران صنعت برق استان کرمان و جمعی از مسئولان محلی در جاده قدیم ماهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دل عالم به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال  استان کرمان، در این مراسم، عملیات اجرایی احداث این نیروگاه رسماً آغاز شد. این پروژه با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در زمینی به مساحت ۶ هکتار احداث خواهد شد.
بر اساس اعلام مسئولان، نیروگاه خورشیدی ۴ مگاواتی شرکت صادرات خاورمیانه با هدف توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، تقویت زیرساخت‌های تولید برق پاک و کمک به پایداری شبکه برق منطقه اجرا می‌شود و پیش‌بینی شده است تا شهریورماه ۱۴۰۵ به بهره‌برداری برسد.
گفتنی است توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در استان کرمان به دلیل ظرفیت بالای تابش خورشیدی، از اولویت‌های حوزه انرژی استان به شمار می‌رود و اجرای این پروژه گامی مؤثر در مسیر توسعه پایدار و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی خواهد بود.

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.