
به گزارش پایگاه خبری دل عالم به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محمد علی طالبی از نقش کلیدی و نیت خیرِ خیّر خوش فکر عباس جعفرزاده قدردانی و بر ضرورت مشارکت بیشتر صنایع متوسط و بنگاههای اقتصادی برای غلبه بر کمبود سرانه فضای آموزشی در استان تأکید کرد.
وی با اشاره به تجربه موفق استان یزد در مدرسهسازی توسط صاحبان صنایع، کرمان را در حوزه صنایع متوسط ضعیفتر از برخی استانها دانست و گفت: در استان یزد، صاحبان صنعت یک مدرسه را تمام میکنند و بلافاصله بعدی را شروع میکنند، اما ما هنوز بر حجم کارهای انجامنشده و سرانه پایین آموزشی غلبه نکردهایم.
استاندار کرمان به محرومیتهای موجود در مرکز استان اشاره کرد و گفت: در چند صد متری استانداری، دانشآموزان در کانکس درس میخوانند؛ که اوج محرومیت و کمبود فضای آموزشی در استان به ویژه در شهر کرمان را نشان می دهد.
طالبی گفت: تفاهمنامههای امضاشده با بنگاههای بزرگ اقتصادی در راستای نهضت مدرسهسازی رئیسجمهور، الگویی ملی و کارآمد برای مدرسه سازی با مشارکت خیران است
وی از این مراسم به عنوان بهترین بخش سفر معاون امور حقوقی و مجلس وزیر امور اقتصادی و دارایی به کرمان یاد و آن را حرکتی برای ارتقای علمی دانشآموزان کرمان توصیف کرد.
بر پایه این گزارش، آیین کلنگ زنی هنرستان دخترانه «عباس جعفرزاده» با حضور جمعی از خیران مدرسه ساز، محمدرضا دشتی اردکانی معاون امور حقوقی و مجلس وزیر امور اقتصادی و دارایی، شهباز حسن پور نماینده مردم شهرستان های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمد علی طالبی استاندار کرمان و...برگزار شد.





