جمعه27 مهر 1403     Friday, October 18, 2024
1403/07/26
کدخبر :121556
3
چاپ :

درصورت ترک‌تحصیل دانش‌آموز بدلیل فقر، مدیر مدرسه برکنار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدیران مدارسی که دانش آموزان آنها به دلیل فقر مالی ترک تحصیل کنند بدون شک برکنار می شوند.

رضا رضایی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان جیرفت اظهار کرد: دانش آموز نباید تحت هیچ شرایطی به دلیل نداشتن پول ترک تحصیل کند چراکه در مواردی هزینه های دانش آموز و حتی پول کتاب آنها هم تامین شده است.

به گزارش دل عالم به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضایی با تاکید بر ایجاد فضای آموزشی امن اضافه کرد: استفاده از بخاری نفتی در هیچ جای استان حتی در مناطق عشایری مجاز نیست چراکه با مراجعه به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، سیستم گرمایشی مورد نیاز تامین می شود.

وی با اشاره به بدهی برخی مدارس به دستگاه های خدماتی افزود: مدیر مدرسه باید توجیه شود تا وقتی تسویه حسابی صورت نگرفته است مسوولیت را تحویل نگیرد اما باز هم کمک می کنیم که بدهی های گذشته رفع شود.

رضایی با تاکید بر اینکه نباید به هیچ عنوان آب، برق و گاز مدرسه‌ای قطع شود ادامه داد: نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باید ۱۰۰ درصد فضای آموزشی را تکمیل کرده و سپس تحویل آموزش و پرورش دهد.

وی اضافه کرد: تانکر ذخیره آب برای مدارسی که در شهرستان جیرفت مشکل آب دارند تامین می شود.

وی گفت: باید خانواده ها را برای کاهش مسائل اجتماعی توانمند کنیم در نتیجه به همان میزان آسیب های اجتماعی در میان دانش آموزان هم کاهش می یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان ادامه داد: در این استان ۶ هزار و ۲۰ کد مدرسه، بیش از ۸۰۰ هزار دانش آمو و ۴۵ هزار معلم وجود دارد و ۶۰ هزار دانش آموز نیز در جیرفت مشغول به تحصیل هستند.

برچسب ها : آموزش و پرورش

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.