پنج شنبه29 شهريور 1403     Thursday, September 19, 2024
1403/06/28
کدخبر :119798
2
چاپ :

تاکید استاندار کرمان بر تسریع در واگذاری زمین در جنوب استان

استاندار کرمان در جلسه ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استان، با قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته در راستای واگذاری زمین‌های مسکن و طرح ملی مسکن بر لزوم افزایش سرعت این فرآیند درجنوب استان تأکید کرد


 محمدمهدی فداکار با اشاره به چالش‌های تأمین زمین به دلیل جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفر در استان، اظهار داشت: واگذاری زمین در خارج از شهر کرمان تاکنون به خوبی انجام شده است، اما در جنوب استان باید سرعت بیشتری پیدا کند. 
به گزارش دل عالم به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان،غداکارهمچنین از واگذاری ۳ هزار زمین در رفسنجان در روزهای آینده خبر داد و افزود: این کار باید هر چه سریع‌تر انجام شود. 
استاندار کرمان در ادامه بر اهمیت زیرساخت‌ها بعد از واگذاری زمین تأکید کرد و گفت: اعتبارات لازم برای انجام عملیات زیرساختی آماده است و بسیاری از زمین‌های واگذار شده، ساخت آن‌ها آغاز شده و زیرساخت‌ها در حال پیشرفت است. 
فداکار در خصوص تأمین سبد غذایی برای زنان باردار، تصریح کرد: وظیفه دستگاه‌های پشتیبانی کننده است که نیازهای خاص را شناسایی و در صورت لزوم کمک کنند. 
وی همچنین به موضوع نگهداری حیوانات خانگی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ترویج آموزه‌های دینی در این زمینه ضروری است. نگهداری سگ نه تنها یک آسیب اجتماعی و شرعی است بلکه بر شعار فرزندآوری و افزایش جمعیت نیز آسیب‌ خواهد زد. بنابراین، باید گزارشی تهیه و محتوای آموزشی بر اساس دلایل علمی و اجتماعی تولید شود. همچنین از طریق شورای تأمین، پیگیری ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها مجدداً انجام گیرد. 
رضا حافظی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گزارش داد که تاکنون در حوزه طرح جوانی جمعیت در شمال استان کرمان، نزدیک به ۲۳ هزار و ۷۹۴ نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد، ۱۷ هزار و ۲۵۳ خانواده دارای سه فرزند و ۶ هزار و ۵۴۱ خانواده دارای چهار فرزند هستند. 
وی افزود: تا به امروز، در زمینه واگذاری قطعات و زمین‌ها، ۸ هزار و ۴۲۳ قطعه زمین تخصیص یافته و نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ قرارداد واگذاری به متقاضیان ارائه شده است. همچنین ۴۹۳ قطعه زمین در شهر ماهان در طرح جوانی جمعیت واگذار شده است. 
حافظی همچنین اعلام کرد که نیمی از ثبت‌نامی‌های موجود در سایت از سطح شمال استان در حال افزایش و انجام است. 
وی در خصوص شهرستان کرمان، بیان کرد: از کل ۲۳ هزار نفر ثبت‌نامی، بالغ بر ۷ هزار و ۵۲۶ نفر متعلق به شهرستان کرمان است که یک‌سوم کل آمار را شامل می‌شود. نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین در این شهرستان واگذار شده است. 
حافظی در ادامه به جزئیات ثبت‌نام خانواده‌ها در شهرستان کرمان اشاره کرد و گفت: در این شهرستان، ۵ هزار و ۵۷۶ خانواده دارای سه فرزند وجود دارد که از این تعداد، یک هزار و ۳۱۵ نفر در شهر کرمان و ۲ هزار و ۷۲۷ نفر در شهر ماهان ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین ۲ هزار و ۱۳ نفر از خانواده‌ها دارای چهار فرزند هستند که ۴۱۹ نفر از آن‌ها در کرمان و ۹۹۰ نفر در ماهان ثبت‌نام کرده‌اند. 
حافظی خاطرنشان کرد: به طور کلی، ۷ هزار و ۵۸۶ نفر از کل شهرستان کرمان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و تاکنون ی‌ک هزار و ۶۲ قطعه زمین به این شهرستان اختصاص یافته و نزدیک به ۳۴۰ قرارداد نیز در شهر کرمان منعقد شده است. 
 

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.