دوشنبه1 تير 1405     Monday, June 22, 2026
1405/03/02
کدخبر :183765
3
چاپ :

باغ‌موزه فرش کرمان به مرکز حمایت از فرش دستباف تبدیل می‌شود

استاندار کرمان گفت: احیای باغ‌موزه فرش استان کرمان در حال نهایی شدن است و به‌زودی بهره‌بردار این مجموعه مشخص خواهد شد تا مرکزی برای حمایت از فرش دستباف، آموزش بافندگان، بازاریابی و توسعه صادرات فرش در استان راه‌اندازی شود.

به گزارش پایگاه خبری دل عالم به نقل از ، روابط عمومی استانداری کرمان، دکتر محمدعلی طالبی شنبه دوم خردادماه در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تشکیل انجمن فرش استان کرمان و احیای باغ‌موزه فرش، دو اقدام مهم در حوزه فرش دستباف استان است که هماهنگی‌های نهایی آن با وزارت صمت در حال انجام است.
 وی افزود: در قالب این مجموعه، امکان استقرار انجمن فرش دستباف، برگزاری دوره‌های آموزشی برای بافندگان و ایجاد هماهنگی میان شرکت‌ها و اتحادیه‌های فرش دستباف فراهم خواهد شد تا زمینه افزایش فروش و صادرات فرش کرمان ایجاد شود.
 استاندار کرمان با اشاره به برنامه‌های حمایتی از قالیبافان گفت: بخشی از حمایت‌ها در سطح استانی در حال ساماندهی است و بخشی دیگر نیازمند حمایت‌های ملی است تا بتوان هنر اصیل فرش کرمان را که بخشی از هویت استان محسوب می‌شود، احیا کرد.
 طالبی همچنین درباره استفاده برخی کشورها از طرح‌ها و برند فرش کرمان اظهار کرد: طبیعی است وقتی قالی کرمان یک برند جهانی است، کشورهای دیگر نیز از نقشه‌ها و برند کرمان برای فروش محصولات خود استفاده کنند.
 پوی تأکید کرد: راهکار مقابله با این مسئله، حمایت جدی از تولید، افزایش صادرات و تقویت حضور فرش دستباف کرمان در بازارهای جهانی است تا اصالت فرش کرمان بیش از پیش تثبیت شود. 
برچسب ها : استانداری

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.