
به گزارش پایگاه خبری دل عالم به نقل ازروابط عمومی استانداری کرمان، دکتر محمدعلی طالبی صبح دوشنبه 24 فروردینماه در ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان، مسئولیت استان در حوزه بازآفرینی شهری را مورد تاکید قرار داد و گفت: طی سالهای اخیرفرصتهای بسیار خوبی برای حمایت از حوزه بازآفرینی شهری در کشور وجود داشته اما در استان کرمان نتوانستیم مطابق با ظرفیتهای موجود برای بهرهمندی از اعتبارات ملی، استفاده کنیم.
استاندار کرمان ضمن تاکید بر اهتمام جدی همه اعضای ستاد بازآفرینی شهری استان اعم از معاونت عمرانی استانداری، راه و شهرسازی، فرمانداران و شهرداران در این حوزه تصریح کرد: بازآفرینی شهری در کرمان بعد هویتی قوی نیز دارد.
طالبی خاطرنشان کرد: ما مسئولیت داریم از شهر به عنوان یک ابزار حفظ هویت به خوبی استفاده کرده و طرحهایی را تعریف کنیم که تقویتکننده بعد هویت شهر باشد.
وی ابراز امیدواری کرد: با اهتمام جدی مسئولان مربوطه، طرحهای خوبی در این راستا در استان دنبال شده و بخشی از کمکاری ها گذشته را جبران کنیم.
کرمان کلکسیونی از بازآفرینی شهری در کشور
علیاصغر ذاکری هرندی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در این جلسه، استان کرمان را کلکسیونی از بازآفرینی شهری در کشور معرفی کرد و گفت: استان کرمان نقش اول را در بازآفرینی شهری دارد و بیش از 95 درصد شهر بم بازآفرینی شده است.
وی عنوان کرد: قول مساعد مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران را در خصوص برنامههای استان داریم که در همین راستا مسیر فتحعلیشاهی به عنوان محور توسعه کرمان از محل اعتبارات بازآفرینی کشور بازگشایی و بدنهسازی شده و شهرداری سنگفرش آن را انجام دهد.
ذاکری، بازآفرینی را محور توسعه و مدیریت سکونتگاههای ناتوان و کمتوان دانست و گفت: تمام این مسایل در قانون بازآفرینی دیده شده و میتوانیم از امکانات خوب آن استفاده کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، بازآفرینی شهری را از برنامههای اولویتدار این مجموعه عنوان کرد که با دبیری اداره کل راه و شهرسازی و کارگروهی فرمانداران اجرایی میشود.
وی گفت: در پهنههای بازآفرینی شهری، برای کسبه معافیت مالیاتی دیده شده و پروانههای ساختمانی نیز با 50 درصد تخفیف است.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در این جلسه گزارش عملکرد ستادهای بازآفرینی کرمان و رفسنجان با حضور فرمانداران این شهرستانها ارائه شد.
همچنین طرح بازنگری موضعی روستای اللهآباد (خارج از محدوده روستا) از سوی مشاور طرح ارائه شد.
استاندار کرمان ضمن تاکید بر اهتمام جدی همه اعضای ستاد بازآفرینی شهری استان اعم از معاونت عمرانی استانداری، راه و شهرسازی، فرمانداران و شهرداران در این حوزه تصریح کرد: بازآفرینی شهری در کرمان بعد هویتی قوی نیز دارد.
طالبی خاطرنشان کرد: ما مسئولیت داریم از شهر به عنوان یک ابزار حفظ هویت به خوبی استفاده کرده و طرحهایی را تعریف کنیم که تقویتکننده بعد هویت شهر باشد.
وی ابراز امیدواری کرد: با اهتمام جدی مسئولان مربوطه، طرحهای خوبی در این راستا در استان دنبال شده و بخشی از کمکاری ها گذشته را جبران کنیم.
کرمان کلکسیونی از بازآفرینی شهری در کشور
علیاصغر ذاکری هرندی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در این جلسه، استان کرمان را کلکسیونی از بازآفرینی شهری در کشور معرفی کرد و گفت: استان کرمان نقش اول را در بازآفرینی شهری دارد و بیش از 95 درصد شهر بم بازآفرینی شده است.
وی عنوان کرد: قول مساعد مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران را در خصوص برنامههای استان داریم که در همین راستا مسیر فتحعلیشاهی به عنوان محور توسعه کرمان از محل اعتبارات بازآفرینی کشور بازگشایی و بدنهسازی شده و شهرداری سنگفرش آن را انجام دهد.
ذاکری، بازآفرینی را محور توسعه و مدیریت سکونتگاههای ناتوان و کمتوان دانست و گفت: تمام این مسایل در قانون بازآفرینی دیده شده و میتوانیم از امکانات خوب آن استفاده کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، بازآفرینی شهری را از برنامههای اولویتدار این مجموعه عنوان کرد که با دبیری اداره کل راه و شهرسازی و کارگروهی فرمانداران اجرایی میشود.
وی گفت: در پهنههای بازآفرینی شهری، برای کسبه معافیت مالیاتی دیده شده و پروانههای ساختمانی نیز با 50 درصد تخفیف است.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در این جلسه گزارش عملکرد ستادهای بازآفرینی کرمان و رفسنجان با حضور فرمانداران این شهرستانها ارائه شد.
همچنین طرح بازنگری موضعی روستای اللهآباد (خارج از محدوده روستا) از سوی مشاور طرح ارائه شد.





