پنج شنبه29 شهريور 1403     Thursday, September 19, 2024
1403/06/28
کدخبر :119797
6
چاپ :

افتتاح شورای حل اختلاف تخصصی آموزش فنی وحرفه ای استان کرمان افتتاح

باحضور قاضی القضات شورای حل اختلاف تخصصی آموزش فنی وحرفه ای استان کرمان افتتاح شد


26 هزار 837 پرونده در کرمان منتهی به صلح وسازش شده است/ رهایی 8 محکوم به قصاص از اعدام   /622زندانی با صلح وسازش از زندان آزاد شدند
به گزارش دل عالم به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان،  شورای حل اختلاف تخصصی آموزش فنی وحرفه ای استان کرمان با حضور حجت الاسلام  والمسلمین حمیدی رییس کل دادگستری استان؛مدیرکل فنی و حرفه ای و جمعی از مسئولان قضایی در شهر کرمان افتتاح شد
رییس کل دادگستری استان کرمان در مراسم افتتاح شورای حل اختلاف تخصصی آموزش فنی وحرفه ای استان کرمان گفت : از ابتدای سال تاکنون به بیش از 99هزار 193پرونده در شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی شده است که 26 هزار 837 پرونده منتهی به صلح وسازش شده است  
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی اعلام کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار و 130نفر صلح یار در قالب 48هیات صلح در سطح استان کرمان در حال فعالیت هستند.
رئیس شورای قضایی استان اظهارکرد: در این مدت با تلاش شوراهای حل اختلاف ویژه زندان،  8 فقره پرونده قتل عمد در شعب ویژه زندان منجر به اخذ رضایت اولیا دم و رهایی محکوم به قصاص از مجازات اعدام شده است.
 وی افزود:با استفاده بهینه از ظرفیت شعب ویژه زندان استان  در 5 ماهه سال جاری تعداد قابل توجهی از زندانیان آزاد شدند به طوری که اعضا شوراهای حل اختلاف این شعب  نسبت به مدت مشابه سال گذشته  موفق عمل کرده و با تلاش وپیگیری توانستند 622 زندانی را از بند رها و به آغوش گرم خانواده بازگردانند .
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان خاطرنشان ساخت: در حال حاضر تعداد 13 شورای حل اختلاف در سطح زندان های استان در راستای اجرایی نمودن سیاست حبس زدایی در قوه قضائیه و برقراری صلح و سازش در دعاوی فعال بوده که با پیگیری موثر وبا هدف کاهش جمعیت کیفری علاوه به آزادی 622 زندانی تعداد یک هزار و 471 فقره پرونده توسط شعب ویژه زندان طی 5 ماه گذشته با صلح و سازش مختومه گردیده است.

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.