چهارشنبه23 مهر 1404     Wednesday, October 15, 2025
1404/07/23
کدخبر :152246
1
چاپ :

ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی مأموریت اصلی معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان ارتقای کیفیت آموزشی را موجب توانمندسازی نسلی برای ساختن آینده‌ای روشن دانست ....

معاونان آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان در نشست مجازی با معاونان آموزش متوسطه، کارشناسان آموزش و تکنولوژی گروه های آموزشی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان گفت: ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی مأموریت اصلی معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان است.

به گزارش دل عالم به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، ابوالحسن خسروشاهی با اشاره به اینکه تقویت تربیت بدنی و ارتقای بهداشت روان می‌تواند نقش مؤثری در تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت یادگیری ایفا کند، گفت: ارتقای کیفیت آموزشی از اولویت‌های اصلی معاونت‌ها و همه همکاران در سطح استان است و این مأموریت تنها با برنامه‌ریزی دقیق، همکاری بین‌بخشی، تعهد حرفه‌ای و صبر و استقامت محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه کیفیت آموزشی زیربنای توسعه و تحقق عدالت تربیتی است، افزود: اگر آموزش اثربخش و کیفی نباشد نه عدالت آموزشی محقق می‌شود و نه تربیت نسلی خلاق، پویا و شاداب و نه اهداف سند تحول بنیادین تحقق خواهد یافت.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان ارتقای کیفیت آموزشی را موجب توانمندسازی نسلی برای ساختن آینده‌ای روشن دانست و از ارتقای کیفیت یاددهی ـ یادگیری به عنوان یکی از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش یاد کرد.

خسروشاهی گفت: از منظر برنامه‌ریزی اولین گام، تحلیل وضع موجود است، انجام تحلیل مدرسه به مدرسه و حتی دانش‌آموز به دانش‌آموز بسیار اهمیت دارد و بسیاری از ناهماهنگی‌ها ناشی از محاسبه نادرست میانگین‌ها و عدم توجه به وزن جمعیتی پایه‌ها است.

وی تأکید کرد: بررسی دقیق نتایج ارزشیابی سال گذشته، شناسایی نقاط قوت و ضعف مدارس و تحلیل عملکرد معلمان و دانش‌آموزان باید در اولویت قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دومین محور کار هدف‌گذاری دقیق و قابل سنجش است، اهداف باید قابل اندازه‌گیری باشند تا بتوان درباره رشد و تغییر عملکرد به‌صورت کمی اظهار نظر کرد.

خسروشاهی خواستار تعیین شاخص‌های روشن رشد آموزشی و گزارش‌دهی مبتنی بر اعداد و ارقام شد و بر ضرورت برنامه‌ریزی منسجم برای کاهش صندلی‌های خالی و ارتقای حضور و اثربخشی کلاسی تأکید کرد و از مدیران خواست با مسئولیت‌پذیری گزارش تحلیلی از وضعیت مدارس ارائه دهند.

وی به اهمیت کنترل فضای مدیریتی و ارتباط مؤثر بین همکاران و گروه‌های کاری اشاره و بر نظم اطلاعاتی و توجه به تاریخ‌ها و مستندات تاکید کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان با یادآوری سفارش امام علی علیه‌السلام درباره اهمیت صبر در کارها، اظهار داشت: تنها با صبر، برنامه‌ریزی دقیق، همکاری بین‌بخشی و تعهد حرفه‌ای می‌توان ظرفیت‌های بالقوه را به فرصت‌های بالفعل در نظام آموزش و پرورش تبدیل کرد. 

بر پایه این گزارش، نشست مجازی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان و روسای ادارات داخلی این معاونت با معاونان آموزش متوسطه، کارشناسان آموزش و تکنولوژی گروه های آموزشی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان برگزار شد.

برچسب ها : آموزشوپرورش

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.