دوشنبه1 تير 1405     Monday, June 22, 2026
1405/02/08
کدخبر :175819
2
چاپ :

آغاز به‌کار نیروگاه برق‌آبی جیرفت برای تأمین برق و آب کشاورزی

مدیر بهره‌برداری از سد و نیروگاه برق‌آبی شهرستان جیرفت از آغاز به‌کار نیروگاه برق‌آبی سد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دل عالم به نقل از اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون) علیرضا عادلی مدیر بهره‌برداری از سد و نیرگاه برق‌آبی جیرفت اظهار داشت: با توجه به شروع فصل گرم سال و ضرورت تأمین نیازهای آبی بخش کشاورزی و زیست‌محیطی پایین‌دست سد جیرفت، و همچنین در راستای کمک به پایداری شبکه سراسری برق کشور، یکی از واحدهای نیروگاه برق‌آبی سد جیرفت از یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۵، وارد مدار تولید شد. 
وی افزود: این واحد نیروگاهی به مدت ۳۶ ساعت در هفته، با توان تولید ۱۱ مگاوات ساعت، در مدار قرار خواهد گرفت و این عملیات تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت. 
مدیر بهره‌برداری از سد و نیروگاه برق‌آبی جیرفت افزود: این اقدام با هدف پاسخگویی به نیازهای کشاورزان و حفاظت از محیط زیست، و همچنین جبران افت ولتاژ احتمالی در انتهای خطوط شبکه سراسری برق کشور صورت می‌گیرد.
برچسب ها : توانیر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.