
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمان با اشاره به این که ۵۰ مجتمع خدماتی- رفاهی بین راهی سفر های نوروزی برای خدمت رسانی مناسب به مسافران محیا شده اند، گفت: طی این ایام کمیته نظارت بر مجتمعها با تشدید نظارت به صورت ویژه، نحوه فعالیت و ارائه خدمات را مورد بازرسی قرار می دهند.
به گزارش دل عالم به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، علی عبداللهی با بیان این که مجتمعهای خدماتی رفاهی بین راهی دارای امکانات و خدمات بهداشتی، رستوران، نمازخانه، جایگاه عرضه سوخت، پارکینگ و سایر خدمات رفاهی مسافران هستند، اظهار کرد: در استان کرمان ۳ باب نمازخانه جدید در جوار راهدار خانه محور های کرمان به شهرستان های بافت، راور و بم نیز برای اقامه نماز مسافران آماده هستند.
عبداللهی افزود: بازدید از مجتمعهای خدماتی رفاهی، رستورانها، پمپبنزینها، مساجد بینراهی از جمله مکانهای مورد بازدید توسط توسط کمیته نظارت بر عملکرد مجتمعهای خدماتی رفاهی شامل نمایندگان ادارات کل راهداری و حملونقل جادهای، میراث فرهنگی و گردشگری، نیروی انتظامی، علوم پزشکی ، فرمانداری و شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی استان است که باهدف شناسایی نواقص موجود و ارائه راهکارها و دستورالعملهای لازم جهت رفع نقص به متولیان آنها صورت می گیرد و این بازدیدها تا پایان طرح نوروزی به صورت مستمر انجام خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان کرمان با اشاره به نقش مهم مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در کاهش سوانح جاده ای تصریح کرد: طبق تحلیل های صورت گرفته بر روی آمار تصادفات بیش از نیمی از سوانح جادهای بر اثر واژگونی و تصادف ناشی از خوابآلودگی رانندگان بوده است.
عبداللهی با اشاره به این موضوع که علاوه بر سامانه ۱۴۱ اطلاعات راهها، از مسافران درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در امر خدماترسانی مجتمعهای بینراهی و...، می توانند مراتب را از طریق شماره سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ نیزبه این ادارهکل اطلاع دهند.