
به گزارش دل عالم به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، سید مهدی قویدل در جریان این باره گفت: این بازدید با هدف نظارت میدانی بر نحوه ارائه خدمات پیشگیری و مهارتآموزی به دانشآموزان و نیز ارزیابی زیرساختها و روند اجرایی برنامهها در چارچوب گام پنجم پروژه ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) صورت گرفت.
وی در جریان این بازدید دو ساعته با تأکید بر اهمیت توسعه مراکز آموزشی–اجتماعی ویژه دانشآموزان، گفت: خانه یاریگران زندگی نقش مؤثری در ارتقای مهارتهای زندگی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دارد و نظارت دقیق بر عملکرد آنها برای افزایش کیفیت خدمات ضروری است.
به گفته مدیران مرکز، برنامههای «خانه یاریگران زندگی» شامل آموزش مهارتهای زندگی از جمله خودآگاهی، کنترل خشم، مدیریت اضطراب و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در قالب کارگاههای ۳۰ دقیقهای و استفاده یکساعته دانشآموزان از فضای بازی مرکز است.
براساس برنامهریزی انجامشده، تا پایان سال جاری ۲۹۷ مدرسه از مقاطع ابتدایی و متوسطه ناحیه دو کرمان برای حضور در این مرکز زمانبندی شدهاند.
در جریان بازدید، مشکل ایاب و ذهاب دانشآموزان مناطق حاشیهای و کمبود تجهیزات مرکز بهعنوان مهمترین چالشها مطرح شد.
قویدل با اشاره به ضرورت رفع موانع موجود اظهار کرد: بهرهگیری بهتر دانشآموزان از این مرکز، مستلزم تقویت زیرساختهاست و همکاری خیرین و دستگاههایی مانند شهرداری میتواند مشکلاتی مانند حملونقل دانشآموزان را برطرف کند.
در پایان، پیشنهاد جذب حمایت خیرین برای تأمین تجهیزات و مکاتبه با شهرداری جهت تأمین وسیله نقلیه برای مدارس کمبرخوردار ارائه شد.
وی در جریان این بازدید دو ساعته با تأکید بر اهمیت توسعه مراکز آموزشی–اجتماعی ویژه دانشآموزان، گفت: خانه یاریگران زندگی نقش مؤثری در ارتقای مهارتهای زندگی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دارد و نظارت دقیق بر عملکرد آنها برای افزایش کیفیت خدمات ضروری است.
به گفته مدیران مرکز، برنامههای «خانه یاریگران زندگی» شامل آموزش مهارتهای زندگی از جمله خودآگاهی، کنترل خشم، مدیریت اضطراب و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در قالب کارگاههای ۳۰ دقیقهای و استفاده یکساعته دانشآموزان از فضای بازی مرکز است.
براساس برنامهریزی انجامشده، تا پایان سال جاری ۲۹۷ مدرسه از مقاطع ابتدایی و متوسطه ناحیه دو کرمان برای حضور در این مرکز زمانبندی شدهاند.
در جریان بازدید، مشکل ایاب و ذهاب دانشآموزان مناطق حاشیهای و کمبود تجهیزات مرکز بهعنوان مهمترین چالشها مطرح شد.
قویدل با اشاره به ضرورت رفع موانع موجود اظهار کرد: بهرهگیری بهتر دانشآموزان از این مرکز، مستلزم تقویت زیرساختهاست و همکاری خیرین و دستگاههایی مانند شهرداری میتواند مشکلاتی مانند حملونقل دانشآموزان را برطرف کند.
در پایان، پیشنهاد جذب حمایت خیرین برای تأمین تجهیزات و مکاتبه با شهرداری جهت تأمین وسیله نقلیه برای مدارس کمبرخوردار ارائه شد.





