
به گزارش دل عالم به نقل ازروابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ، با توجه به اینکه باند ۲۹ راست فرودگاه امامخمینی(ره) برای انجام عملیات بهسازی مسدود است و پروازها باید از باند ۲۹ چپ انجام شود اما خلبان برای تیکآف دچار اشتباه شد و وارد مسیر تاکسیوی آلفا شد.
تاکسیوی آلفا کوتاه است و در واقع خلبان امکان تیکآف در آن را ندارد، از طرفی هم با توجه به اینکه ساختمان ایمنی زمینی در انتهای آن قرار دارد، این اتفاق میتوانست با حادثه همراه باشد.
مهندسان انصاری بهعنوان کنترلر و رستمی بهعنوان سر کشیک دو متخصص شرکت فرودگاهها که سهشنبه شب در فرودگاه امام خمینی(ره) شیفت بودند، با هوشیاری کامل خلبان را از این موضوع آگاه کردند و در واقع از یک حادثه جلوگیری کردند.
با توجه به اینکه در فرودگاه امامخمینی(ره) فعلا از باند اضطراری استفاده میشود، یکی از مواردی که کنترلرهای این فرودگاه در دورههای آموزشی فرا گرفته بودند همین موضوع استفاده اشتباه از مسیر تاکسیوی بهجای باند بود که خوشبختانه در این شرایط بحرانی کنترلرهای ما از این امتحان سربلند بیرون آمدند.
تاکسیوی آلفا کوتاه است و در واقع خلبان امکان تیکآف در آن را ندارد، از طرفی هم با توجه به اینکه ساختمان ایمنی زمینی در انتهای آن قرار دارد، این اتفاق میتوانست با حادثه همراه باشد.
مهندسان انصاری بهعنوان کنترلر و رستمی بهعنوان سر کشیک دو متخصص شرکت فرودگاهها که سهشنبه شب در فرودگاه امام خمینی(ره) شیفت بودند، با هوشیاری کامل خلبان را از این موضوع آگاه کردند و در واقع از یک حادثه جلوگیری کردند.
با توجه به اینکه در فرودگاه امامخمینی(ره) فعلا از باند اضطراری استفاده میشود، یکی از مواردی که کنترلرهای این فرودگاه در دورههای آموزشی فرا گرفته بودند همین موضوع استفاده اشتباه از مسیر تاکسیوی بهجای باند بود که خوشبختانه در این شرایط بحرانی کنترلرهای ما از این امتحان سربلند بیرون آمدند.