جمعه30 شهريور 1403     Friday, September 20, 2024
1399/12/18
کدخبر :44117
27
چاپ :

همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش لازمه تحقق اهداف تربیتی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، راهبردی و لازمه تحقق اهداف تربیتی و پرورش نسلی متعهد، کارآمد و در طراز جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا ،مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، راهبردی و لازمه تحقق اهداف تربیتی و پرورش نسلی متعهد، کارآمد و در طراز جمهوری اسلامی ایران است.

 احمد اسکندری نسب روز دوشنبه در دیدار با مدیر حوزه علمیه کرمان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل حوزه های علمیه با آموزش و پرورش این استان افزود: این ۲ نهاد یک ماموریت مشترک دارند و آن تربیت انسان‌هایی در تراز جمهوری اسلامی است و همکاری‌ها باید ساختارمند و سازمان یافته باشد.

وی برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف اسلامی در مدارس را ضروری دانست و اظهار داشت: از حضور روحانیون در مدارس استقبال می کنیم.

اسکندری نسب با بیان اینکه توجه به مسائل مذهبی و معنوی در صدر برنامه های آموزش و پرورش استان کرمان قرار دارد، تصریح کرد: همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش نقش موثری در تحقق اهداف تربیتی مدارس دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان از برگزاری نماز جماعت با حضور یک هزار و ۲۴۳ روحانی در مدارس این استان خبر داد و گفت: جذب سرباز طلبه در اولویت برنامه های آموزش و پرورش این استان قرار دارد که بر اساس بررسی های انجام شده موفقیت‌آمیز بوده است.

اسکندری نسب، خواستار رایزنی حوزه علمیه استان کرمان با ستاد کشوری همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش برای افزایش سهمیه آموزش و پرورش در جذب سرباز طلبه شد.

وی با بیان اینکه حضور حداقل یک روحانی در مدارس در راستای ایجاد پایگاه دینی و مذهبی ضروری است، افزود: حوزه علمیه در تولید محتوای الکترونیکی فرهنگی پرورشی در زیست بوم کرونا به آموزش و پرورش کمک کند.

مدیر حوزه علمیه کرمان نیز در این دیدار به نقش موثر آموزش و پرورش در تحقق اهداف فرهنگی اشاره کرد و گفت: همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش امری ضروری است.
حجت الاسلام عباس سلمه ای بر حضور پررنگ و فنی روحانیون در مدارس تاکید کرد و افزود: توانمندسازی روحانیون متناسب با نیاز مدارس و نسل جوان و نوجوان ضروری است.

وی با بیان اینکه ساعات حضور دانش آموز در مدرسه قابل قیاس با مسجد نیست، گفت: طلبه می تواند در مدرسه با دانش آموز ساعات زیادی را وقت بگذراند و تاثیر گذاری خاص خود را داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه کرمان از راه اندازی دفتر مهارت های تبلیغی در کرمان خبر داد و گفت: توانمند سازی سرباز طلبه های مدارس از اولویت های اصلی این دفتر است.

معاون فرهنگی و پرورشی، رئیس اداره قرآن و عترت و رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان را در این دیدار همراهی کردند.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.