
اعلام زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۵ در پایان اردیبهشت ماه
سازمان سنجش آموزش کشور در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام کرد: زمان ثبتنام آزمون های سراسری سال ۱۴۰۵ و دانشجو - معلم سال ۱۴۰۵ در پایان اردیبهشت ماه سالجاری خواهد بود. این تصمیم در پی پیشنهاد وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش به منظور تجمیع کنکور سراسری و آزمون پذیرش دانشجو – معلم سال ۱۴۰۵ اتخاذ شد.
تاکید مسئولان بر برگزاری کنکور در شرایط عادی؛ اختلاف ۳۰ روز یا ۴۵ روز
مسئولان مرتبط با حوزه سنجش و کنکور در نشست هایی که در روزهای اخیر داشته اند درباره زمان احتمالی برگزاری کنکور صحبت هایی داشته اند و همگی بر این نکته تاکید کرده اند که کنکور مدتی حدود ۳۰ تا ۴۵ روز پس از عادی شدن شرایط برگزار می شود.
از جمله علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش درباره کنکور به این نکته اشاره کرده است که به دلیل اینکه یازدهمیها و دوازدهمیها امتحان نهایی دارند و این امتحان تاثیر ۶۰ درصدی در کنکور دارد باید نمره آن امتحانات را داشته باشند، از همین رو امتحانات نهایی ۱۵ روز بعد از عادی شدن شرایط برگزار میشود.
وزیر آموزش و پرورش همچنین احتمال ادامه جنگ را مدنظر قرار داده و تاکید کرده است تا نیمه مرداد صبر میکنیم، اگر تا ۱۰ مرداد شرایط جنگی ادامه داشته باشد در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب کردیم از تمام دانشاموزان پایه یازدهم و دوازدهم آزمون داخلی برگزار شود تا فارغ التحصیل شوند چون همه آنها در دانشگاه شرکت نمی کنند.
وی به این موضوع اشاره کرده است که متقاضیان کنکور باید حتما در آزمون نهایی شرکت کنند چون تاثیر پایه های یازدهم و دوازدهم در کنکور قطعی است. در همین زمینه حسین سیمایی صراف وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری نیز به برنامهریزیهای انجامشده در حوزه آموزش و سنجش اشاره کرده و مهلت زمانی برگزاری کنکور را ۲۰ تا ۳۰ روز پس از برگزاری امتحانات نهایی داوطلبان و دانش آموزان اعلام کرده تا داوطلبان فرصت آمادگی مناسبتری داشته باشند.
حاجیبابایی نایب رئیس مجلس نیز هم با اشاره به دغدغه داوطلبان کنکور زمان حدودی برگزار کنکور سراسری را ۴۵ روز پس از پایان جنگ برآورد کرده است.





