
به گزارش پایگاه خبری دل عالم به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان، جلسه ستاد مدیریت بحران با محوریت «پیشگیری و اطفای حریق در مراتع و جنگلها» با حضورحجت الاسلام و المسلین مسلمی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه سیرجان، اعضای شورای بخش، شورای شهر، شهردار و دهیاران بخش بلورد در سالن جلسات بخشداری بلورد برگزار شد. امام جمعه سیرجان در این نشست، با نگاهی به جایگاه معنوی و زیست محیطی جنگل ها و مراتع، اظهار داشت: «حفظ و صیانت از منابع طبیعی و پوشش گیاهی، تنها یک مسئولیت اداری نیست، بلکه وظیفهای دینی، اخلاقی و امانتی الهی است که بر عهده تمامی آحاد جامعه قرار دارد. مراتع و جنگلهای ما، میراثی ارزشمند برای نسلهای آینده هستند و هرگونه آسیب به آنها، آسیب به معیشت مردم و امنیت زیستمحیطی منطقه خواهد بود. لذا پیشگیری از حریق، بخشی از مسئولیت اجتماعی و وظیفه ما در راستای حفاظت از نعمتهای خداوند است.»محمد خواجویینژاد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان، با اشاره به ویژگیهای جغرافیایی منطقه اظهار داشت: «بخش بلورد به دلیل موقعیت کوهستانی و صعبالعبور، نیازمند برنامهریزیهای ویژه در حوزه مدیریت بحران است.» وی همچنین با اشاره به خشکیدگی گیاهان علوفه ای و مرتعی که در اثر بارشهای سال گذشته در عرصه های منابع طبیعی روییده است ، هشدار داد که عدم رعایت نکایت ایمنی در هنگام حضور در طبیعت میتواند ریسک وقوع آتشسوزی را افزایش دهد و مستلزم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه جدی است.در ادامه این نشست، پورخسروانی، بخشدار بلورد نیز با ارائه راهکارهای عملیاتی، بر ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی، آموزش نیروهای محلی، بهرهگیری از ظرفیت شوراها و دهیاریها، اطلاعرسانی گسترده به کشاورزان وگردشگران برای مقابله با حریق تأکید کرد.
این نشست با هدف ایجاد هماهنگی حداکثری میان دستگاههای اجرایی، دهیاریها و گروههای مردمنهاد برگزار شد تا با توجه به آغاز فصل گرما و افزایش تردد گردشگران در طبیعت، آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حادثه در عرصههای طبیعی منطقه فراهم گردد.
این نشست با هدف ایجاد هماهنگی حداکثری میان دستگاههای اجرایی، دهیاریها و گروههای مردمنهاد برگزار شد تا با توجه به آغاز فصل گرما و افزایش تردد گردشگران در طبیعت، آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حادثه در عرصههای طبیعی منطقه فراهم گردد.





