دوشنبه1 تير 1405     Monday, June 22, 2026
1405/01/17
کدخبر :172781
6
چاپ :

مراتع راور احیا شد

عملیات بذرکاری سال گذشته در سطح ۹۰ هکتار با توجه به بارندگی های اواخر سال گذشته و فروردین ماه سال جاری با موفقیت چشمگیری همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری دل عالم به نقل ازخبرنگار پیام طبیعت شهرستان راور بررسی‌های میدانی  پروژه احیا مراتع در رویشگاه شماره یک طرح مرتعداری «گود در جم» بخش کوهساران نشان می‌دهد عملیات بذرکاری که در سال ۱۴۰۴ انجام شده است با توجه به بارندگی های اواخر سال گذشته و فروردین ماه سال جاری با موفقیت چشمگیری همراه بوده است. این پروژه  احیایی که در سطح ۹۰ هکتار و با استفاده از بذر آنغوزه که کاملاً سازگار با شرایط اکولوژیکی منطقه می باشد انجام شده است.
فرایند انتخاب بذر، آماده‌سازی عرصه و اجرای دقیق بذرپاشی تحت نظارت کارشناسان منابع طبیعی انجام شده و بارندگی مناسب سال آبی جاری به تقویت روند استقرار گیاهان کمک کرده است. پایش‌های صورت‌گرفته حاکی از آن است که بخش قابل‌توجهی از عرصه‌های احیاشده وارد فاز رشد فعال شده‌اند؛ موضوعی که نویدبخش بازگشت پوشش گیاهی، افزایش پایداری خاک و بهبود شرایط اکولوژیکی منطقه است.
برچسب ها : منابع طبیعی

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.