شنبه22 ارديبهشت 1403     Saturday, May 11, 2024
1403/02/04
کدخبر :105895
0
چاپ :

مدرسه کانون سرمایه‌گذاری برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش و پرورش در خط مقدم پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی قرار دارد.

رضا رضایی در دیدار با قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری اظهار کرد: طرح نماد(نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) با هدف شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر و آسیب دیده و خدمات موثر و به هنگام به این دانش‌آموزان در مدارس استان کرمان با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در حال پیگیری است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: کمک آموزش و پرورش، شناسایی به‌موقع آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان و غربال‌گری آن‌ها برای عرضه خدمات است تا در صورت نیاز به شرکای نماد یا سازمان‌های همکار ارجاع داده شود که در این صورت مداخلات کم هزینه‌تر و موثرتر خواهد بود.

رضایی تصریح کرد:اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی را از ریشه درمان کنیم، باید بر آموزش و توانمندسازی دانش آموزان و اولیاء آنان تمرکز کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تلاش این نهاد در بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه، ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا با توجه به مدارس شبانه‌روزی، زمینه‌های ترک تحصیل در میان دانش آموزان را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: مدرسه برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، کانون سرمایه‌گذاری است و بدین منظور، همدلی و هماهنگی خانواده‌ها، دستگاه‌ها و رسانه‌ها با نهاد مدرسه می‌تواند موجب بهبود نرخ پوشش فعالیت‌های پیشگیری، افزایش کارایی و اثربخشی برنامه‌ها، هم‌افزایی ظرفیت‌ها و سرانجام استقرار یک نظام مراقبت اجتماعی برای دانش‌آموزان شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.