دوشنبه26 شهريور 1403     Monday, September 16, 2024
1403/06/17
کدخبر :119103
1
چاپ :

مدارس غیرانتفاعی سیرجان زیر ذره بین دادستانی

دادستان عمومی و انقلاب سیرجان از ورود جدی دادستانی به موضوع اخذ شهریه های نامتعارف در برخی مدارس این شهرستان خبر داد .

مجتبی قدیمی فزود مدارس غیردولتی مکلفند مبلغ شهریه مصوب را در محل مناسب جهت مشاهده اولیای دانش آموزان نصب کنند و حق دریافت هیچ مبلغی مازاد بر این مبالغ را ندارند.
به گزارش دل عالم نقل از روابط عمومی، قدیمی اظهار کرد: این بازدیدها در راستای رسیدگی به گلایه، مطالبات و نارضایتی های واصله به دادستانی از سوی شهروندان و اولیای دانش آموزان مبنی بر اخذ شهریه های غیرمتعارف از سوی برخی مدارس غیردولتی انجام می شود .
وی ادامه داد: در راستای اجرای دستور العمل نظارت و پیگیری حقوق عامه و شیوه نامه اجرایی آن و با توجه به اهمیت مسایل و موضوعات مربوط به حوزه آموزش و پرورش و ارتباط آن با حقوق عامه، بازدیدهای مستمر و سرزده عوامل دادستانی از محل ثبت نام مدارس شهرستان سیرجان از هفته آینده آغاز خواهد شد.
وی عنوان کرد:هزینه و قیمت حق بیمه و کتاب هر مقطع تحصیلی باید به صراحت به والدین اطلاع‌رسانی شود،
این مقام قضایی تصریح کرد: اخذ وجه در خصوص مدارس غیر انتفاعی تابع مقررات اعلامی از آموزش‌وپرورش بوده که باید نرخنامه مصوب در معرض دید مراجعین قرار گرفته و در زمان ثبت‌نام به اولیاء دانش آموزان ابلاغ شود.
وی ادامه داد: در این بازدیدها که با محوریت دادستانی و با حضور نمایندگان دادستان، تعزیرات حکومتی، بازرسان اداره صمت، اداره استاندارد و بازرسان بسیج و اتاق اصناف انجام می شود بر لزوم رعایت موارد مصوب قانونی و بهتر شدن شرایط ثبت نام دانش آموزان که دغدغه جدی اولیاء دانش آموزان است تاکید می شود و قراردادهای منعقده در رابطه با لباس فرم دانش آموزان، وضعیت ایمنی مدارس، ضابطه مند شدن سرویس های مدارس، نظارت بر اخذ شهریه های مصوب ثبت نام دانش آموزان مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد.
قدیمی در پایان تصریح کرد: بازدیدها از مدارس در این شهرستان تا پایان فرآیند ثبت نام دانش آموزان به طور جدی ادامه یافته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مطابق ضوابط اداری و قانونی با متخلفان برخورد خواهد شد.

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.