شنبه7 مهر 1403     Saturday, September 28, 2024
1403/07/07
کدخبر :120356
4
چاپ :

غرس 96 اصله نهال به یاد 96 شهیده استان کرمان

به یاد 96 شهیده استان با حضور سرهنگ مهدوی مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس، ۹۶ اصله نهال غرس گردید

 
به گزارش دل عالم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، به یاد 96 شهیده استان با حضور سرهنگ مهدوی مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس، ایرانمنش مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و دکتر طباطبایی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، 96 اصله نهال غرس گردید. 
حجت الاسلام و المسلمین موسوی نسب نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کاشت درخت را از دیدگاه اسلام به عنوان صدقه جاریه عنوان کرد و افزود: محیط زیست و منابع طبیعی تشریفات نیست، یک واقعیت و جزء اولویت‌های اول کشور است چون حیات انسان به هوای پاک وابسته است‌.
حجت الاسلام موسوی نسب مشارکت کردن در امر خیر و مهم را از الزامات جامعه دانست و گفت: ترویج درختکاری و به واسطه آن حفظ گونه‌های محیط زیستی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و نسل به نسل انتقال پیدا کند و فرهنگ سازی شود.
مدیر کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس کاشت هر درخت به نام یک شهید را ابتکار بسیار ارزشمندی دانست و افزود: درخت نماد رشد، پویایی، حرکت و تکامل است و این نماد شهدا و ایثارگران است که با گذشت از جان خود، موجب رشد و تکامل انسان‌ها شدند.
وی گفت: ثمره وجودی شهدا، جانبازان و آزادگان مثل رشد و تکامل درخت در جامعه پایدار است و امیدواریم بتوانیم با زنده نگه‌داشتن آن‌ها در این ایام دین خود را به آن‌ها ادا کنیم.
ایشان ادامه داد: کاشت نهال فرهنگ همیشه سبزی است که نشان‌دهنده احترام به محیط زیست می‌باشد و درختان آینده، محیط فرزندان و مهم‌تر از آن زمین را تضمین خواهند کرد‌‌‌‌‌.‌‌‌‌
سرهنگ مهدوی افزود: امروز به نام نامی شهدای شهیده استان درخت می‌کاریم تا این پیام را به نسل آینده برسانیم که اگر استوار هستیم و در برابر ناملایمات استقامت می‌کنیم، به واسطه از خود گذشتگی شهدا است. 
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: به یادگار و به تبعیت از شهدا درخت می‌کاریم و از خداوند متعال می‌خواهیم که در حفظ و حراست از نظام اسلامی دنباله رو شهیدان خونین بالی باشیم که در عرصه دین باوری و ولایت محوری تفکر و هدف امام حسینی داشتند.
وی بیان داشت: اگر امروز نامی از اسلام و حکومت اسلامی وجود دارد به برکت شهدا و محرم و صفر امام حسین (ع) است لذا امروز درختانی سبز می‌کاریم تا رهرو سبز امام حسین (ع) و شهدا باشیم و در جهت رشد و حرکت ایران اسلامی گام برداریم.
برچسب ها : منابع طبیعی

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.