يكشنبه23 ارديبهشت 1403     Sunday, May 12, 2024
1403/02/05
کدخبر :106336
0
چاپ :

رقابت ۴۰۰۰ داوطلب رفسنجانی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳

نماینده سازمان سنجش در شهرستان رفسنجان با اعلام تازه‌ترین آمار شرکت‌کنندگان در نوبت اول کنکور امسال، از رقابت بیش‌از ۴۰۰۰ داوطلب رفسنجانی در این آزمون خبر داد.

دکتر عبدالرضا کاظمی  ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: نوبت اول آزمون سراسری صبح پنجشنبه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم‌انسانی و علوم ریاضی و فنی آغاز شده و صبح جمعه با رقابت گروه آزمایشی علوم‌تجربی خاتمه می‌یابد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی بیان کرد: در نوبت اول آزمون سراسری امسال، در مجموع حدود ۴۰۰۰ داوطلب رفسنجانی در چهار گروه آزمایشی به رقابت خواهند پرداخت: ۱۸۰۰ نفر در گروه آزمایشی علوم‌تجربی، ۹۰۰ نفر در گروه آزمایشی علوم‌انسانی، ۶۵۰ نفر در گروه آزمایشی علوم‌ریاضی و حدود ۴۰۰ نفر در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان خارجه است.

به‌گفته وی، در برگزاری نوبت اول آزمون سراسری امسال بیش از ۴۰۰ عامل اجرایی دخیل هستند و آزمون در دانشکده‌های فنی-ریاضی و علوم، مجتمع شهدای گمنام و سالن زیتون دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

کاظمی تصریح کرد: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۷ (هفت) و بعدازظهر ساعت ۱۳:۳۰ (یک و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۴۵ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

نماینده سازمان سنجش در شهرستان رفسنجان به تخلفات و جرایم کنکور امسال اشاره و تأکید کرد: همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار در آزمون سراسری تخلف محسوب و باعث محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ۱۰سال می‌گردد. همچنین تلاش برای دستیابی به سوالات و افشای آن مجازات زندان را در پی خواهد داشت.

وی تأکید کرد: داوطلبان و والدینشان از هر گونه عضویت در گروه‌ها و شبکه‌هایی که در فضای مجازی قصد تخلف در آزمون سراسری را دارند به‌شدت پرهیز کنند.

کاظمی تأثیر سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور امسال را ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: داوطلبانی که در آزمون پذیرش دانشجو-معلم ثبت‌نام کرده‌اند، علاوه بر پاسخ دادن به دفترچه‌های گروه آزمایشی اصلی باید به دفترچه سوالات تعلیم و تربیت اسلامی، هوش و استعداد معلمی(۴۰ سوال- ۶۰ دقیقه) نیز پاسخ دهند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.