يكشنبه23 ارديبهشت 1403     Sunday, May 12, 2024
1401/07/24
کدخبر :71754
193
چاپ :

400 کودک کار و خیابانی در شهر کرمان زندگی می‌کنند

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: «حدود 3 هزار کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست نیز با حمایت بهزیستی استان توسط اقوام و خویشان نگهداری و از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند».




به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، علیرضا وحیدزاده در نشستی با مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با رویکرد ساماندهی ثبت‌نام دانش‌آموزان فاقد هویت، آسیب‌دیده و بازمانده از تحصیل تحت حمایت بهزیستی، با بیان اینکه 400 کودک کار و خیابانی در شهر کرمان داریم، افزود: «بعضی از این کودکان و نوجوانان فاقد شناسنامه و هویت مشخصی هستند که یکی از چالش‌های ما ثبت‌نام این دانش‌آموزان در مدارس و موضوع ساماندهی آنان است».

وی با بیان اینکه در این میان تعدادی از کودکان نیز به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده‌اند، اظهار کرد: «هماهنگی با آموزش و پرورش در ساماندهی این بچه‌ها ضرورت دارد و اداره کل بهزیستی در زمینۀ ارائۀ خدمات مددکاری به دانش‌آموزان نیازمند به این خدمات، با همکاری اداره مشاوره آموزش و پرورش تا حد زیادی می‌تواند در زمینۀ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر باشد».

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان هم در این نشست گفت: «با همکاری‌های بین‌بخشی می‌توان از بسیاری از بروز آسیب‌های اجتماعی  پیشگیری کرد».

رضا رضایی ادامه داد: «یکی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده و تارک تحصیل است که تحقق این مهم منوط به همکاری‌های مستقیم و تعاملات اثربخش با شرکای آموزش و پرورش از جمله اداره کل بهزیستی است».

وی بیان کرد: «ثبت‌نام دانش‌آموزان فاقد هویت، ماموریت مشترکی است که باید انجام شود و در ارتباط با آنچه قانون بر عهدۀ ما گذاشته همۀ موارد را می‌پذیریم و عمل می‌کنیم و همچنین موضوع ثبت‌نام دانش‌آموزان فاقد هویت را پیگیری خواهیم کرد».

رضایی افزود: «در زمینۀ جذب تارکان و بازماندگان از تحصیل هم همکاری اداره کل بهزیستی با معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان می‌تواند موثر باشد».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.