يكشنبه23 ارديبهشت 1403     Sunday, May 12, 2024
1403/02/05
کدخبر :106332
0
چاپ :

رفع تصرف و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از رفع تصرف و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان خبر داد.

مهدی بخشی با اعلام این خبر بیان کرد: در اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، توسط افراد سودجو و زمین خوار اقدام به تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی در کوهپایه کرمان شده بود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: با حمایت دستگاه قضایی، هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان، این اراضی رفع تصرف شد و به بیت‌ المال بازگشت.

دادستان کرمان مجموع مساحت رفع تصرفات را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و مبارزه با زمین‌خواری و کوه‌خواری از مقوله‌هایی است که در اهتمام نسبت به آن تلاش و کوششی که شایسته و درخور است صرف نشده و این در حالی است که زمین‌ها متعلق به نسل آینده است و تمام سازمان‌های متولی مؤظفند نسبت به جلوگیری از تصرفات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی این اقدام را حرکتی مهم در راستای حفاظت و صیانت از بیت‌المال برشمرد و تأکید کرد: دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین‌خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری برای متصرفان به‌ همراه ندارد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.