پنج شنبه29 شهريور 1403     Thursday, September 19, 2024
1400/02/12
کدخبر :46423
35
چاپ :

رئیس دادگستری بم جلوگیری از تغییر کاربری اراضی الزام قانونی است

رئیس دادگستری شهرستان بم بر لزوم جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی تاکید کرد و گفت: این اقدام نیاز به الزام قانونی دارد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،رئیس دادگستری شهرستان بم بر لزوم جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی تاکید کرد و گفت: این اقدام نیاز به الزام قانونی دارد.

مصطفی عارف کیا شامگاه شنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بم افزود: زمین خواران و افراد سودجو منتظر فرصتی هستند تا به منظور  جلب منافع بیشتر برای خود، کاربری اراضی زراعی و باغ ها را  تغییر دهند و در این راستا برای مثال زمین زراعی را تبدیل به تجاری و مسکونی کرده و یا با تبدیل آن به قطعات کوچک تر ، آنها را واگذار می کنند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان بم، حفظ باغ ها و اراضی زراعی و جلوگیری از تغییرکاربری  ها را یکی از دغدغه های مهم قانون گذاران عنوان کرد و ادامه داد: بعد از هجوم گسترده سودجویان برای از بین بردن باغ ها و تبدیل آنها به اراضی مسکونی قانونگذار برای حفاظت از باغ ها و زمین های زراعی و جلوگیری از تبدیل آنها به اماکن مسکونی  و غیره ، قوانینی را وضع کرده و با جرم انگاری این عمل ، سعی کرده است تا از تغییر کاربری اراضی جلوگیری کند.

عارف کیا اظهار داشت: در ماده سه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات در خصوص جرم انگاری تغییر غیرقانونی کاربری در این اراضی تاکید شده است که اگر تمام مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغ های موضوع این قانون، اقدام به تغییر کاربری کنند ، علاوه بر قلع و قمع بنا ، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی و باغ ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد نظر متخلف بوده است و در صورت تکرار جرم، به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک تا ۶ماه محکوم خواهند شد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری استان کرمان واقع شده است.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.