سه شنبه1 آبان 1403     Tuesday, October 22, 2024
1403/08/01
کدخبر :121786
2
چاپ :

برگزاری جلسه ی سرشماری کشاورزی شهرستان کرمان

علی بابایی فرماندار کرمان در جلسه ی هماهنگی سرشماری کشاورزی اظهار داشت:لازمه ی برنامه ریزی و سیاست گزاری صحیح در حوزه ی کشاورزی داشتن اطلاعات دقیق از موضوع است

علی بابایی فرماندار کرمان در جلسه ی هماهنگی  سرشماری کشاورزی که با حضور بخشداران و شهرداران شهرستان انجام شد اظهار داشت:لازمه ی برنامه ریزی و سیاست گزاری صحیح در حوزه ی کشاورزی داشتن اطلاعات دقیق از موضوع است.تا زمانی که از اوضاع و احوال امروز در حوزه ی کشاورزی مطلع نباشیم قطعا نمی توانیم برنامه ریزی مناسبی برای پیشبرد اهداف در آینده داشته باشیم.
به گزارش دل عالم به نقل از روابط عمومی فرمانداری استان، بابایی تصریح کرد: با کمک به جمع آوری اطلاعات دقیق در حوزه کشاورزی، چشم اندازی ۱۰ ساله برای بخش کشاورزی ترسیم می شود.
او با بیان اینکه سرشماری کشاورزی از 12آبانماه به مدت45روز در سطح کشور برگزار می گردد،از بخشداران و شهرداران خواست تا نهایت همکاری با آمارگیران را از لحاظ ارائه ی اطلاعات و پشتیبانی مالی داشته باشند.
وی افزود:یکی از وظایف بخشداران و دهیاران توجیه مردم و کشاورزان در فضای مجازی و حقیقی و چهره به چهره می باشد.تبیین این مسئله که اطلاعات جمع آوری شده فقط در راستای برنامه ریزی کشاورزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و تا کنون از اطلاعات هیچ سرشماری سو استفاده نگردیده است.
فرماندار کرمان با اشاره به تشکیل جلسات مربوطه در سطح شهرستان گفت:لازم است بخشداران جلسات متناظر را با دهیاران ،بهورزان و افراد موثر در بخش و روستاها برگزار نموده و با تبلیغات محیطی و بهره گیری از فضاهای مجازی از طریق دهیاران نسبت به این موضوع اهتمام ورزند.
بابایی ابراز داشت: در این سرشماری مواردی چون سطح زیر کشت، میزان تولید، محصولات شاخص، منابع آبی، ناوگان و ادوات و سامانه های آبیاری احصا می شود که از طریق این داده ها می توان در کنار تقویت ظرفیت ها، توسعه واحدهای فرآوری، ارزش افزوده و هدایت تسهیلات بانکی را برنامه‌ریزی کرد
در این جلسه جواد جلالی معاون برنامه ریزی فرمانداری کرمان نیز با تشریح اقدامات صورت گرفته در ستاد سرشماری استان بیان داشت:جلسه آموزشی توجیهی آمارگیران در هفته جاری برگزار می گردد.
وی همچنین از دهیاران خواست تا در زمینه تامین تجهیزات ،خودرو و مسائل از این قبیل همکاری لازم را با ستاد سرشماری شهرستان داشته باشند.
در این جلسه خیراندیش معاون فنی و آموزشی سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان با ذکر تجربیات ادوار قبل سرشماری اظهار داشت:سومین مرحله ی آموزش سرشماری عمومی کشاورزی 1403ویژه ماموران سرشماری، روز چهارشنبه در محل کانون اندیشه برگزار می گردد.
وی با تاکید بر اهمیت برگزاری صحیح و دقیق سرشماری کشاورزی جهت برنامه ریزی توسعه محور از بخشداران و شهرداران خواست تا نهایت همکاری با آمارگیران را داشته باشند.

 
برچسب ها : فرمانداری

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.