دوشنبه1 تير 1405     Monday, June 22, 2026
1405/02/09
کدخبر :176082
2
چاپ :

برگزاری آئین اختتامیه دوره هشتم کارآموزی قضائی دادگستری کل استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به ظرفیت های بسیار خوب این استان به منظور برگزاری دوره های کارآموزی قضائی، گفت: زمینه لازم برای حضور نخبگان حوزوی و دانشگاهی استان کرمان در دوره های کارآموزی قضائی استان کرمان فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری دل عالم به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در آئین اختتامیه دوره هشتم کارآموزی قضائی دادگستری کل استان کرمان افزود: برنامه ریزی و‌ برگزاری دوره های کارآموزی قضائی کار دشواری است و ‌استان کرمان این افتخار را داشته که هشت دوره را برگزار کند و‌یکی از برکات این دوره ها آغاز به کار کارآموزان قضایی در استان کرمان و ارائه خدمات قضایئ به مردم این استان بوده است.
وی تصریح کرد: استان کرمان ظرفیت های بسیار خوبی دارد و اساتیدی که سال ها تجربه کار قضایی را دارند در این دوره های کارآموزی، داشته های علمی و‌تجربی خود را در اختیار کارآموزان قرار می دهند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان به نیاز استان کرمان برای دادرس دادگاه صلح نیز اشاره کرد و گفت: پیگیری ها برای برگزاری دوره کارآموزی ویژه برای جذب نیرو برای دادگاه های صلح نیز انجام شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با تاکید بر رویکرد بومی‌گزینی در استان کرمان خاطرنشان کرد: هماهنگی های لازم برای برگزاری یک دوره کارآموزی با رویکرد بومی گزینی انجام شده تا حداقل 50 نفر از نخبگان بومی حوزوی و دانشگاهی جذب شوند تا نیاز دادسراها و دادگاه های صلح برطرف شود.
رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر این مطلب که قاضی منصب و‌مسئولیتی والا و‌بی نظیر در دنیاست، گفت: بعد از مقام رسالت، امامت و‌ رهبری، هیچ جایگاهی والاتر از جایگاه قضاوت نیست و این جایگاه در مبانی دینی نیز مورد توجه قرار گرفته است و از این رو هر رای عادلانه قاضی می تواند منشا خیر و اجر خداوندی باشد و در مقابل هیچ گناهی بالاتر از آن نیست که قاضی عالما و‌ عامدا از مسیر عدالت خارج شود و‌ ظلم و ستمی را به فردی روا دارد.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی تاکید کرد: بزرگترین آفت قضاوت تبعیت از هوای نفس خود و تبعیت از درخواست های غیرمشروع دیگران است.

آمادگی کرمان برای برگزاری نهمین دوره کارآموزی قضائی
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: تاکنون هشت دوره کارآموزی قضائی را پشت سر گذاشته ایم و‌هر دوره نسبت به دوره قبل با همت اساتید و‌ همکاران ما به نحو بهتری برگزار می شود.
محمدباقر اسلامی ادامه داد: برگزاری هشتمین دوره کارآموزی قضائی در ۱۸ خردادماه سال 1404 به استان به استان ابلاغ شد و در ۲۶ خردادماه، این دوره با ۱۴ کارآموز آغاز به کار کرد.
وی ضمن اشاره به این مطلب که ۲۶ عنوان درسی در این دوره ارائه شده است، تصریح کرد: در چهار عنوان درسی اساتید خارج از استان دعوت شده اند و سایر عناوین درسی از سوی اساتید استانی ارائه گردیده است.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: کارآموزان استان کرمان در یک دوره یک هفته ای در قم نیز حضور خواهند یافت و آئین تحلیف انها در جوار مضجع کریمه اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.
اسلامی تاکید کرد: استان کرمان اماده برگزاری دوره نهم کارآموزی قضائی است و این موضوع به قوه قضائیه اعلام گردیده است.
شایان ذکر است؛ در این آئین از قضات و اساتید هشتمین دوره کارآموزی قضائی و نیز حمید امیری دوماری، سعیده توحیدی و رحمت تولائی به عنوان نفرات اول تا سوم این دوره کارآموزی تقدیر شد.
برچسب ها : دادگستری

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.