دوشنبه26 شهريور 1403     Monday, September 16, 2024
1403/06/17
کدخبر :119078
1
چاپ :

ارزش افزوده واقعی محصولات کشاورزی در صادرات ایجاد می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: مهمترین موضوع در بحث کشاورزی، صادراتی شدن محصولات است چراکه ارزش افزوده واقعی در صادرات ایجاد می‌شود.


 نخستین جشنواره پسته ابارق از توابع بخش دهبکری شهرستان بم به میزبانی روستای ابارق برگزار شد. 

به گزارش دل عالم نقل از روابط عمومی استانداری کرمان،امیر حسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در این جشنواره گفت: صادرات محصول، مهمترین بحثی که در کشاورزی باید دنبال کنیم، تا زمانی که فکر کنیم پسته باید با گونی از منطقه خارج شود کمکی به مردم منطقه نمی ‌شود و باید این نگاه سنتی را از ذهن‌ها و کشاورزی خارج کنیم.
وی نگاه سنتی در کشاورزی را همراه با شکست دانست و گفت: ارزش افزوده واقعی در صادرات ایجاد می‌شود و این موضوع باید فرهنگ‌سازی شود. تولید پسته کشور ما سالانه یک میلیون در سال بوده که ۲۰۰ هزار تُن آن متعلق به استان کرمان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان اظهار داشت: باید مزیت پسته ایران را نسبت به پسته دیگر کشورها پیدا کنیم، مغز پسته خام ایران خوشمزه‌تر از پسته کشورهای دیگر است و باید تازه خوری را بیشتر کنیم و در مغز پسته نیز شرکت‌های دانش بنیان خوبی در حال فعالیت هستند و صادرات خوبی به اروپا انجام می‌دهند.
حسن‌زاده ادامه داد: با وجود اینکه کشور پسته‌خیزی هستیم اما ساختاری در وزارت جهادکشاورزی به نام اداره پسته وجود ندارد و در این خصوص نمایندگان می‌توانند کمک کنند تا مطالعات لازم صورت بگیرد و با راه‌اندازی اداره پسته کمک حال کشاورزان باشند.
وی تصریح کرد: سه مولفه مهم اقتصاد یعنی گردشگری، کشاورزی و صنعتی در بم وجود دارند اما متاسفانه معرفی نشده‌اند که با برگزاری جشنواره‌های متعدد با محوریت ارگ قدیم و حضور سفیران باعث شناسایی بیشتر این مولفه‌ها می‌شود. 
حسن‌زاده با اشاره به گرمای بی‌سابقه و قطعی برق که باعث شد به محصول کشاورزان خسارت وارد شود، تصریح کرد: تنها راه نجات کشاورزان استفاده از انرژی خورشیدی است و این رویه در دنیا هم مورد استفاده قرار گرفته است که با سرمایه‌گذاری در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر مشکلات کشاورزان نیز کمتر می‌شود. 

 

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.