جمعه30 شهريور 1403     Friday, September 20, 2024
1403/06/18
کدخبر :119152
4
چاپ :

اتصال فیبر نوری با کمترین مراجعه برای مشترک

معاون شبکه شرکت مخابرات گفت :هدف مخابرات این است که با کمترین مراجعه و ایجاد مزاحمت برای مشتری، فیبر نوری را متصل کند.

معاون شبکه شرکت مخابرات با بیان اینکه هدف مخابرات این است که با کمترین مراجعه و ایجاد مزاحمت برای مشتری، فیبر نوری را متصل کند، گفت: در گذشته محدودیتی در سرعت وجود داشت که ارائه آن را تا ۳۰۰ مگابیت محدود می‌کرد، اما اکنون تا یک‌هزار مگابیت (یک گیگ) نیز در دسترس است.

به گزارش دل عالم نقل از ایرنا، «رضا خلیلی»، درباره گلایه برخی کاربران به کُند بودن فرایند درخواست اینترنت فیبر نوری افزود: موضوع تحویل سرویس فیبر نوری بسیار مهم است و هر اپراتور باید با کمترین مراجعه به منزل مشترک و کمترین ایجاد مزاحمت برای مشترک، فرایند را طی کرده و سرویس را تحویل مشترک دهد.

وی گفت: فیبر نوری نسبت به دیگر سرویس‌های اینترنت تفاوت‌هایی دارد که فرایند آن را کمی کندتر می‌کند. در اینترنت فیبر نوری باید کابل‌کشی جدید در بیرون از خانه، داخل ساختمان و داخل منزل انجام شود که این کار تعداد مراجعه به محل زندگی متقاضی را بیشتر می‌کند.

این مسئول بیان‌داشت: هدف شرکت مخابرات این است که با کمترین مراجعه و ایجاد مزاحمت برای مشتری، کار را پیش ببرد و اگر در این مسیر مانعی وجود دارد بتواند آن را از سر راه بردارد.

مهندس خلیلی با بیان اینکه تیم‌های نظارتی بر این فرایند نظارت می‌کنند، خاطرنشان‌کرد: افزایش تقاضا برای دریافت فیبر نوری شاید در گذشته مشکلاتی را رقم می‌زند، اما اکنون این مساله به‌عنوان یکی از موضوعات اصلی در سطح شرکت با حضور مدیرعامل پیگیری می‌شود تا چالش‌ها رفع شود.

معاون شبکه شرکت مخابرات تصریح‌کرد: یکی از موضوعات کلیدی در شرکت مخابرات مربوط به همین بحث است تا بتوان این بخش از کار که چالشی‌ترین بخش واگذاری اینترنت فیبر نوری است، با نهایت رضایت مشتری و کمترین تعداد مراجعه انجام شود.

مهندس خلیلی درباره همکاری شهرداری برای توسعه فیبر نوری و اینکه شاهد هستیم برخی کابل‌های فیبر به‌جای حفاری در زمین، بر روی هوا کشیده شده‌اند که احتمال پارگی و فرسودگی را در پی‌ دارد، افزود: در فعالیت‌های شهری، شهرداری یکی از دستگاه‌های تاثیرگذار است که اگر کار را تسریع کند فرایند آن با سهولت انجام می‌شود. در موضوع کابل‌کشی و اجرای فیبر نوری نیز همکاری یا عدم همکاری دستگاه‌ها مصداق بارزی است که کار را متاثر می‌کند.

وی تاکید کرد: باتوجه‌به کار زیرساختی که در سال‌های قبل توسط مخابرات در پروژه «نجما» انجام شده، الان در تهران اوضاع بد نیست. شرکت مخابرات ایران بیش از ۸۰۰ هزار خانوار شهر تهران را تحت پوشش شرکت خود دارد و آنان می‌توانند درخواست فیبر نوری کنند، اما دیگر اپراتورها نتوانستند فعالیت آن‌چنانی در شهر داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه اجرای فیبر نوری در شهرهای بزرگ به‌ویژه پایتخت پرچالش‌تر از بقیه شهرها است، گفت: در شهرهای کوچک کار هموارتر است، اما هر قدر شهر بزرگ‌تر باشد چالش‌ها هم بیشتر می‌شود.

وی درباره سرعت اینترنتی که بر بستر فیبر نوری بر مشترک ارائه می‌شود، افزود: از نظر سرعت، فیبر نوری می‌تواند تا سرعت یک گیگ را به مشتری تحویل دهد. در گذشته به دلیل سیاست‌های بخش تجاری محدودیتی در سرعت وجود داشت که ارائه آن را تا ۳۰۰ مگابیت محدود می‌کرد، اما اکنون تا هزار مگابیت (یک گیگ) نیز در دسترس است.

مهندس خلیلی درباره اینکه امکان دارد قیمت فیبر نوری ارزان‌تر شود، افزود: از نظر مبلغی که مشتری پرداخت می‌کند شاید ارزان‌تر نشود، اما چیزی که ارزان شده این است که مشترک یک زمانی برای اینترنت با سرعت ۲۰ مگابیت یک عدد را پرداخت می‌کرد ولی الان برای دریافت اینترنت با سرعت ۲۰۰ مگابیت که ۱۰ برابر سرعت قبلی است، مبلغ ۲ برابری پرداخت می کند نه ۱۰ برابر. شاید مشترک این تفاوت را خیلی احساس نکند اما واقعیت این است که در فیبر نوری سرویس با سرعت و کیفیت ۱۰ برابر عرضه می‌شود و قیمت آن شاید ۲ برابر باشد.

برچسب ها : مخابرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.