
سید محمد حبیب اللهی با بیان اینکه ضعف یادگیری ناشی از آموزش مجازی را باید جبران کنیم، گفت: ضرورت دارد در راستای تعمیق یادگیری قدم برداریم تا شاهد حداقل افت تحصیلی باشیم.
به گزارش دل عالم به نقل از مهر، خانوادهها دغدغهها و نگرانیهایی درخصوص بازگشایی مدارس دارند که با روشنگری افکار و جهت دهی به آن و با اشتیاق دانش آموزان این نگرانیها باید کاهش یابد، لازم است در همه شهرستانها و مناطق در زمینه ایجاد ذهنیت اولویت آموزش حضوری و استخراج موانع و مشکلات مدارس، اقدام جدی صورت گیرد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: ثبت سفارش کتابهای درسی تابعی از ثبت نام دانش آموزان است، در میان پایهها ۱۳ تا ۱۵ درصد هنوز ثبت نام دانش آموزان انجام نشده و در پایه دهم هم ثبت نام به ۶۲ درصد رسیده است. هرچند این آمار رشد خوبی داشته اما هنوز به واسطه موضوع هدایت تحصیلی کم است و باید بیشتر تلاش شود، از آنجا که قرار است اطلاعات سامانه سیدا به شبکه شاد منتقل شود، ضرورت دارد اطلاعات دانش آموزان در سامانه سیدا ثبت شود که لازمه اش ثبت نام دانش آموزان در مدارس است.
حبیب اللهی گفت: در خصوص توسعه متوازن شاخه و رشته باید کار مدرسه به مدرسه انجام شود، نیاز جامعه امروز ما نیاز به توسعه آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش است، زمینه خوبی در استان در این زمینه فراهم شده اگر از این ظرفیت استفاده نشود دچار خسران میشویم، دو مرحله توزیع تجهیزات هنرستانی به شهرستانها و مناطق استان داشتهایم و دو مرحله دیگر هم انجام میشود.
وی بیان کرد: در خصوص انتخاب و انتصاب مدیران توجه شود که بدون شرکت متقاضی در آزمون و دریافت حدنصاب نمره نباید ابلاغی صادر شود، در خصوص معرفی مدارس ماندگار طبق بخشنامه اقدام شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ارزیابی آموزش و پرورش استان تابعی از عملکرد مدیران مدارس در خصوص تکمیل فرمهای خودارزیابی است، از نظر ستادی مدارسی که فرم را تکمیل نکردهاند، به این معناست که کاری در خصوص پروژه مهر انجام ندادهاند و ضرورت دارد در زمینه تخصیص نیرو هم این موضوع بر اساس تخصص صورت گیرد.